انرژی

بهره برداری از نهمین چاه در نخستین مخزن ذخیره سازی گاز خاورمیانه

با حضور مدیرعامل و مدیران شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و معاون استاندار قم ، چاه شماره ۱۲ آخرین چاه تولیدی- تزریقی در منطقه عملیاتی سراجه قم که به عنوان نخستین مخزن ذخیره سازی گاز طبیعی در خاورمیانه است ، به مدار تولید پیوست.

.
بهره برداری از نهمین چاه در نخستین مخزن ذخیره سازی گاز خاورمیانه
بهره برداری از نهمین چاه در نخستین مخزن ذخیره سازی گاز خاورمیانه
به گزارش تفاهم آنلاین  ، مهندس مهدی حیدری در آیین افتتاح رسمی بهره برداری از این چاه اظهار داشت :از اواخر مرداد امسال  برنامه ریزی و هماهنگی برای تولیدی شدن چاه ۱۲ سراجه آغاز شد و با همت همکاران  در بخش مدیریت تولید  ، فنی ، شرکتهای بهره برداری نفت و  گاز زاگرس جنوبی ، شرق و غرب و منطقه بهره برداری سراجه قم در کمتر از سه ماه و با  حداقل مبلغ ریالی به بهره برداری رسید .
مهندس حیدری با تقدیر از حمایت های همه جانبه مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران برای اجرای طرح ذخیره سازی به عنوان استراتژیک ترین اقدامات فنی و عملیاتی در زمینه ذخیره سازی و‌ بازتولید  گاز خاطرنشان کرد: بدون شک حمایت مدیران ارشد وزارت نفت  و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران ، قوت قلب و اطمینان خاطر را به همکاران ما بخشیده است تا در کوتاه ترین زمان ممکن و کمترین هزینه و بدون برون سپاری‌این چاه تولیدی شود.
مدیر عامل نفت مرکزی با اشاره به  رکوردشکنی ذخیره سازی با میزان بیش از سه میلیارد متر مکعب در مخازن شوریجه و سراجه اشاره کرد که در مجموع در اوج مصرف گاز در فصل زمستان ، میزان بازتولید از این دو مخزن ذخیره سازی معادل بیش از یک فاز با تولید حداکثری میدان گازی پارس جنوبی است.
بر اساس این گزارش ، میزان تولید روزانه چاه شماره ۱۲ سراجه معادل نیم میلیون متر مکعب در روز است . در این میدان در مجموع ۱ میلیارد متر مکعب گاز از ابتدای دوره تزریق امسال ذخیره شده است و در چهار ماه سرد سال میزان برداشت روزانه بر حسب نیاز تا حدود ۱۰  میلیون متر مکعب در روز  خواهد رسید.
لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=100509
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن