تهران

بهره‌برداری از ۸ بازار میوه و تره‌بار در پایتخت

هشت بازار جدید میوه و تره‌بار در پنج پهنه پایتخت با حضور وزیر جهاد کشاورزی، شهردار تهران، رئیس شورای شهر و غیره به بهره‌برداری رسید. این ۸ بازار شامل بازارهای ارم تجریش در شمال، نوبنیاد در شمال‌شرق، شهرک قدس در شمال‌غرب، فرحزاد در غرب، جرجانی در جنوب‌غرب، امامت در شرق، هاشمی در جنوب‌شرق و راه‌آهن در محدوده مرکزی پایتخت است که مورد استفاده ۳۵۰ هزار نفر از شهروندان قرار می‌گیرد.

به گزارش تفاهم آنلاین، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از این میادین میوه و تره‌بار در جمع خبرنگاران گفت:‌ یکی از اقداماتی که وزارت جهاد کشاورزی جهت ارائه محصولات کشاورزی برای شهروندان در نظر گرفته است، ‌ایجاد بازارچه‌هایی تحت عنوان روستابازار بوده تا به صورت مستقیم و بدون واسطه محصولات کشاورزی به شهروندان ارائه شود.

کاظم خاوازی افزود: ‌نمونه‌ای از ایجاد این روستابازارها در شهر مشهد راه‌اندازی شده که امیدواریم در تهران نیز با همکاری شهرداری تهران این روستابازارها شکل گیرد.

وی از ایجاد دو بارانداز بزرگ در پایتخت خبر داد و گفت: در این باراندازها بهره‌برداران می‌توانند محصولات کشاورزی خود را به مردم به صورت مستقیم ارائه دهند که در گام نخست ایجاد دو بارانداز در شرق و جنوب شرقی تهران در نظر گرفته و در غرب پایتخت هم ان‌شاءالله تشکیل خواهد شد.

خاوازی گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری تهران ایجاد باراندازها انجام و توسعه می‌یابد. همچنین از شهرداری خواسته‌ایم که کشاورزان بتوانند کالاهایشان را مستقیم و با قیمت مناسب به شهروندان ارائه دهند و مکان مناسب در این راستا در نظر گرفته شود.

پیروز حناچی – شهردار تهران نیز در حاشیه این مراسم، گفت: اقلامی از جمله میوه و همچنین موارد پروتئینی در بازارها و میادین میوه و تره‌بار در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد که محصولات عرضه شده بین ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان‌تر از بازار ازاد عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: در این دوره از مدیریت شهری ۷۰ بازار به بازارها و میادین میوه و تره‌بار افزوده شده است. همچنین ان‌شاءالله تا پایان سال تعداد میادین میوه وتره‌بار در سطح شهر تهران به ۲۷۰ عدد خواهد رسید.

محسن ‌هاشمی – رئیس شورای شهر تهران هم که در این مراسم حضور داشت، هدف از راه‌‌اندازی بازارهای میوه و تره و بار را کاهش واسطه‌ها در توزیع محصولات دانست و گفت: خوشبختانه سازمان میادین نمره قبولی خوبی در عملکرد خود گرفته و نظر مساعد مردم را جلب کرده است.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم واقع‌بینانه به عملکرد سازمان میادین نگاه کنیم، باید بررسی شود که آیا واقعاً واسطه‌ها حذف شده‌اند یا خیر.

هاشمی تصریح کرد: اگر به روند توزیع میوه از طریق این سازمان نگاه کنیم، شاهد هستیم که قیمت میوه از محل اصلی تهیه آن با قیمتی که به دست شهروندان می‌رسد، حدود ۱۰ برابر تفاوت دارد.

رئیس شورای شهر تهرانتاکید کرد: به همین منظور هنوز به اهداف اصلی این سازمان یعنی حذف واقعی واسطه‌ها و کاهش قیمت‌ها نرسیده‌ایم. هرچند قیمت‌ها کاسته شده، اما به هدف اصلی سازمان میادین هنوز نرسیده‌ایم و هنوز در نحوه واگذاری غرفه‌ها، قیمت غرفه‌ها و قیمت محصولات مشکلاتی وجود دارد.

وی در پایان ابراز داشت: از تلاش تمامی همکارانم در این سازمان تشکر می‌کنم.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=64934
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن