گزارش

بهترین گیاهان آپارتمانی کدامند؟

به دلیل کمبود حیاط در منازل امروزی ، نگهداری و مراقبت از گل ها در آپارتمان ها و ساختمان های آپارتمانی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. وجود گل های آپارتمانی در هر خانه حال و هوای بهتری را برای ساکنان آن خانه به ارمغان می آورد. در حال حاضر از گل های آپارتمانی  به عنوان دکوراسیون منزل استفاده می شود.

مزایای گیاهان آپارتمانی چیست؟

افراد علاقه مند به مراقبت از گل و گیاه در طی چند روز پژمردگی و مرگ گیاه را به دلیل عدم رسیدگی تجربه کرده اند. به عنوان مثال، مسافرت یا اقامت در محیط نامناسب باعث از بین رفتن گیاه می شود.

البته عدم رسیدگی همیشه منجر به مرگ گیاه نمی شود و بسیاری از ما تجربه ناخوشایندی از پژمردگی گیاهان را حتی در صورت رسیدگی نیز داریم. دلیل این موضوع نیز حساسیت بیش از حد گیاه به شرایط نگهداری یا نور محیط است.

یکی از راه های حل این مشکل خرید گیاهان آپارتمانی و پرورش آنها با استفاده از لامپ رشد گیاه است. در ادامه قصد داریم به معرفی چهار نمونه از بهترین گیاهان آپارتمانی بپردازیم . ما گیاهانی را معرفی می کنیم که نسبت به محیط حساس نیستند و به راحتی میتوانید از آن ها نگهداری کنید. آشنایی با گل های آپارتمانی به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. زیرا هر گلی ویژگی های خاص خود را دارد و شرایط نگهداری هر گلی  با گل دیگر بسیار متفاوت است.

برگ عبایی

گیاه برگ عبایی یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی است که  مقاوم بوده و می تواند در لیست خرید شما قرار گیرد. این گیاه که از خانواده سوسن است در دسته گیاهان زینتی و ارزان قیمت قرار می گیرد و با برگ های سبز تیره و براق خود می تواند  یکی از زیبایی های خانه شما باشد.

برگ عبایی می تواند جزو گیاهان گلدار آپارتمان باشد و در هنگام گلدهی دارای گلهای کوچک فنجانی است. گل های گیاه عبایی در سطح خاک و در قسمت پایین قرار دارند و در اواخر تابستان ظاهر می شوند. عمر گیاه عبایی به دلیل مقاومت بسیار زیادی که دارد می تواند سال های طولانی بدون تغذیه مناسب و بدون تعویض گلدان از آن نگهداری کرد. برگ عبایی علاوه بر گونه هایی با برگ های سبز تیره و براق دارای گونه هایی با رنگ های سفید ، کرم و حتی رنگ های دیگر نیز می باشد .

گیاه سانسوریا

گیاهی که به سانسوریا معروف است یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی به حساب می آید. این گیاه را می توان برای هر خانه ای با زحمت کم نگهداری کرد و راه و روش نگهداری از آن بسیار آسان است. این گیاه به راحتی آسیب نمی بیند و حتی در برابر آب کم نیز مقاومت زیادی از خود نشان می دهد.

سانسوریا را می توان حتی برای هفته ها بدون توجه خاص نگهداری کرد و هنوز هم گیاهی شاداب و سرزنده داشت. مقاومت سانسوریا به خشکی و آفات بسیار بالاست. سانسوریا همچنین توانایی رشد تا حدود یک متر را دارد. این گیاه به هوای سرد علاقه بیشتری نشان می دهد و در سایه و دمای معتدل به آرامی به رشد خود ادامه می دهد.

سانسوریا نیازی به آبیاری پی در پی ندارد و می توانید آن را پس از خشک شدن خاک آبیاری کرد. همچنین توجه داشته باشید که آبیاری مداوم باعث پوسیدگی گیاه می شود. این گیاه به کود نیاز دارد. علاوه بر این گیاه سانسوریا قابلیت تصفیه هوا را نیز داراست. با توجه به آلوده بودن هوای اکثر شهر ها افراد با خرید سانسوریا و نگهداری از آن در منزل خود سعی میکنند که حداقل بتوانند هوای منزل خود را بهتر کنند.

گیاه برگ قاشقی

برگ قاشقی  یکی دیگر ازگیاهان آپارتمانی است و  نگهداری از آن سخت نیست. این گل در خانه هایی که پنجره ای رو به بیرون نور ندارند هم مناسب است و فقط نیاز به یک بار آبیاری در هفت را دارد. می توانید این گل را در معرض نور فلورسنت مانند نور ماه نگه دارید. این گیاه قادر است حتی با این نور نیز به رشد ادامه دهد.

این گیاه به دلیل این که باعث تصفیه هوا می شود انتخابی مناسب برای محیط های  اداری مانند بانک است.

این گیاه بدون ساقه یا ساقه کوچک است و لمس شیره آن با دست باعث ایجاد حساسیت می شود . در طول تابستان، برگ های قاشقی بیش از زمان های دیگر به آبیاری منظم و غبار پاشی نیاز دارد.

خاک گلدان گیاه قاشقی نباید خشک باشد و همیشه مرطوب باشد. در فصل زمستان برگ قاشقی به آب زیادی نیاز ندارد اما در فصول گرم سال باید در محیط مرطوب نگهداری شود تا تازگی خود را حفظ کند.

گیاه زاموفیلیا

گیاه زاموفیلیا، گیاهی با برگ های چرمی و براق است که اولین بار در شرق آفریقا کشف شد. گیاه زاموفیلیا در دنیا بهZZ  معروف است. گیاهی است علفی و همیشه سبز که به طور کلی تا 60-45 سانتی متر رشد می کند، اما گیاهان مسن تر می توانند به حدود 120 سانتی متر نیز برسند. این گیاه بسیار مقاوم است. بیشتر خرید زاموفیلیا به افرادی توصیه می شود که در منزل خود دسترسی به نور کافی ندارد. این گیاه نیاز نوری کمی دارد.

به همین دلیل یکی از گیاهان آپارتمانی محبوب محسوب می شود و می توان آن را در آپارتمان نگهداری کرد. زاموفیلیا برای تصفیه هوا مفید است به همین دلیل به عنوان دستگاه از تولید اکسیژن  در آپارتمان از آن استفاده می شود.

دلیل اصلی محبوبیت گیاه زاموفیلیا برگ های آن است. برگ های گیاه در واقع یک محور ساقه مانند با 6-8 جفت برگچه در دو طرف است.

ویژگی این گیاه این است که تمام قسمت های آن حاوی اکسالات کلسیم است.  به عبارت دیگر سمی است و در صورت مصرف باعث بروز مشکلاتی برای پوست یا دستگاه گوارش می شود. به همین دلیل هنگام کار با این گیاه بهتر است از دستکش استفاده کنید و آن را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید. زاموفیلیا گیاهی همیشه سبز است و حتی اگر در محیط آبی و کم نور قرار گیرد باز هم مقاوم است.

نتیجه گیری

مراقبت از گل ها و گیاهان کار ساده ای نیست و بسیاری از آنها در صورت عدم توجه کافی از بین می روند. بهترین راه برای حل این مشکل خرید گیاهانی است که نگهداری از آنها راحت تر باشد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=90847
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن