فرهنگی

بهترین مهاجرت، سفر از گناه به سمت خوبی‌‌هاست

حجت‌الاسلام حسین انصاریان گفت که پیغمبر اکرم(ص) فرموده است: مهاجر کسی است که از ظلمت به نور، از باطل به حق، از دنیا به آخرت و از شیطان به خدا و در یک کلام از تمام گناهان به خوبی‌ها سفر کند.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسین انصاریان استاد اخلاق و مفسّر قرآن کریم در بیانی با اشاره به روایتی از پیغمبر اکرم(ص) گفت: روزی رسول خدا(ص) روی منبر از مردم سه سؤال کرد؛ به من بگویید مسلمان کیست؟ تمام مردم یکپارچه گفتند خدا و رسولش بهتر می‌دانند، حضرت فرمود: مسلمان کسی است که تمام مسلمانان از قدرت و زبان او شر نبینند.

وی افزود: مقام بالاتر از مسلم، مؤمن است؛ حضرت فرمود: مؤمن کیست؟ گفتند خدا و رسولش بهتر می‌دانند، فرمود: مؤمن کسی است که یک ملت او را نسبت به مال و جانشان امین بدانند؛ یعنی اگر مالی دست او دادند یقین دارند این مال را بر می‌گرداند؛ یعنی اگر در حوادث کنار او بودند، یقین دارند حافظ جانشان است.

حجت‌الاسلام انصاریان خاطرنشان کرد: حضرت سومین سؤال را این‌طور طرح کرد: مهاجر چه کسی است؟ دوباره گفتند: خدا و رسولش بهتر می‌دانند، ما نمی‌دانیم. حضرت فرمود:‌ مهاجر کسی است که از ظلمت به نور سفر کند، از باطل به حق، از دنیا به آخرت و از شیطان به خدا و در یک کلام از تمام گناهان به خوبی‌ها سفر کند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=44001

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن