کارآفرینیگزارش

بهترین شغل های 10 سال آینده ایران

گذر زمان بر بسیاری از مسائل تاثیر می گذارد، شغل های زیادی در طی قرن ها، به وجود آمده و شغل های دیگری از بین می روند. اگر قصد دارید در دانشگاه تحصیل کنید یا به دنبال شغلی مناسب برای سرمایه گذاری می گردید، خوب است که تا آخر این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم تا بهترین شغل های 10 سال آینده ایران را به شما معرفی کنیم.

شغل های پر درآمد

شاید در 10 سال گذشته، کسی گمان نمی کرد که می توان از اینترنت به فروش اجناس پرداخت و از این راه کسب درآمد کرد؛ اما در عصر حاضر، بسیاری از افراد از این طریق، ماهانه درآمد میلیونی دارند. در ادامه این مطلب، شما را با برخی از پر درآمد ترین شغل های 10 سال آینده ایران آشنا می کنیم.

تولید کننده محتوا در شبکه های اجتماعی

شغل تولید کننده محتوا برای شبکه های اجتماعی، حتی در زمان حال هم از جمله شغل های پر درآمد به شمار می رود. این روز ها، شبکه های اجتماعی زمان زیادی از روز ما را به خود اختصاص می دهند. محتوایی که در این شبکه ها وجود دارد، توسط افرادی با نام کارشناس تولید محتوا، تولید می شوند. نیاز به این شغل به همراه وابستگی زندگی مان به فضای مجازی افزایش خواهد یافت. توجه داشته باشید که این شغل مناسب افرادی با خلاقیت، نوآوری، ایده‌پردازی و توانایی در نوشتن است. همچنین این افراد باید با قوانین کپی رایتری نیز، آشنایی داشته باشند.

متخصص بلاکچین

این روزها، افراد زیادی در حال سرمایه گذاری بر ارزهای دیجیتال هستند؛ به همین دلیل اهمیت شغل متخصصان بلاکچین نیز افزایش می یابد. به فضایی که برای جابه جایی دارایی های دیجیتال استفاده می شود، بلاکچین می گویند. این روش انتقال، کاملا امن بوده و توسط هیچ نهادی زیر سوال نمی رود. به طور کلی، بلاکچین به پروتکل یا پایگاه داده ای اطلاق می شود که تغییر و بازنویسی در اطلاعات ذخیره شده آن، امکان نداشته و سوابق آن دائمی هستند. پیچیده بودن این مسئله سبب به وجود آمدن شغلی تحت عنوان متخصصین بلاکچین شده است.

مشاور توسعه دیجیتال کسب و کار

با گذر زمان، کسب و کار های اینترنتی رونق فراوان گرفته و بخش زیادی از خرید و فروش ها را به خود اختصاص داده اند. حال زمان آن رسیده تا کسب و کار های سنتی هم خود را به آن ها برسانند. مشاور توسعه دیجیتال کسب و کار، به افرادی اطلاق می شود که به هر کسب و کار کمک می کنند تا در زمینه دیجیتال، توسعه پیدا کند. این افراد از تمام اتفاقات مهم و بروز در دنیای دیجیتال با خبر بوده و با توجه به ترند ها، به مشتریان خود مشاوره می دهند.

تور چابهار

توسعه دهنده ماشین لرنینگ

توسعه دهنده ماشین لرنینگ، شغلی سخت و پیچیده است. این شغل در راستای ساخت ربات و برنامه ریزی آن ها بوده و هدفش ساخت و طراحی هوشی مصنوعی است که توانایی یادگیری داشته و می تواند برای خود تصمیم بگیرد. این ماشین های لرنینگ، به شدت در صنعت و دیگر مسائل پر طرفدار بوده و جای زیادی برای رشد و توسعه دارند.

دیجیتال مارکتر

شغل دیجیتال مارکتر، یکی از مهم ترین شغل های 10 سال آینده ایران است. این عنوان برای طیف گسترده ای از شغل ها، نظیر افرادی که در زمینه شبکه‌ های اجتماعی، سئو، تولید محتوا و… فعالیت می کنند، اطلاق می شود. برای یک دیجیتال مارکتر شدن، علاوه بر داشتن استراتژی ‌های اساسی بازاریابی و مهارت‌های خلاقانه، باید در زمینه تولید محتوا و استفاده از شبکه های اجتماعی برای ایجاد آگاهی از برند، نیز مهارت داشته باشد.

دندان پزشکی

در سال های اخیر، پیشرفت های زیادی در علم دندان پزشکی رقم خورده و سبب شده تا این شغل در لیست بهترین شغل های 10 سال آینده قرار گیرد. فعالیت های این رشته در زمینه خدمات زیبایی، افزایش چشمگیری داشته و در سال های آینده نیز با رشد همراه خواهد بود.

توسعه دهنده هوش مصنوعی

عصر حاضر، عصر تکنولوژی است؛ اما متاسفانه کشور ایران در این زمینه پیشرفت زیادی نکرده و هنوز راه بسیاری برای رفتن دارد. همین مسئله سبب می شود که شغل توسعه دهنده هوش مصنوعی به عنوان یکی از پر درآمد ترین شغل ها در 10 سال آینده به شمار برود.

صرافی ارز دیجیتال

با رشد ارز های دیجیتال، نیاز به وجود صرافی های ارز دیجیتال نیز افزایش می یابد. این صرافی ها در حقیقت وب ‌سایت‌ ها یا اپلیکیشن‌ هایی هستند که افراد از آن ها برای انجام فعالیت هایی نظیر ذخیره، خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. در حال حاضر، مردم از سایت بایننس برای این کار ها استفاده می کنند؛ اما احتمالا در آینده ای نزدیک، شاهد سایت ها و اپلیکیشن های داخلی در این حوزه خواهیم بود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=82791
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن