مناطق آزاد-گردشگری

بهترین زمان سفر به بالی اندونزی چه موقع است؟

 

بالی یکی از زیباترین و مشهورترین جزایر دنیا در اندونزی است که در آسیا نیز به‌عنوان بهترین منطقه گردشگری شناخته می‌شود. آب و هوای خوب استوایی، معروف‌ترین مزارع پلکانی، آتشفشان‌های احاطه شده با جنگل‌های سرسبز، ساحل آبی فیروزه‌ای و برگزاری جشنواره‌های خاص همه و همه از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این جزیره هستند. هزینه سفر به بالی تا حد زیادی به زمان سفر به این جزیره بستگی دارد و نمی‌توان نرخ مشخصی را برای آن درنظر گرفت. هر یک از چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان در بالی حال و هوای خاص خود را دارد که به نوعی بر هزینه‌ها اثر گذارند. در ادامه مطلب در رابطه با هزینه‌ها و بهترین زمان سفر به این جزیره بیشتر می‌دانیم. تا پایان همراه ما باشید.

آب و هوای بالی

جزیره بالی در فاصله ۸ درجه از جنوب خط استوا واقع شده است؛ به‌همین‌سبب تغییرات دمایی زیادی در آن رخ نمی‌دهد. با این حال، دو فصل مرطوب و خشک در این جزیره وجود دارد. میانگین دمای روز بالی حدود ۲۸ درجه سانتیگراد و رطوبت 75% است. این آب‌ و هوا برای فعالیت‌های روزمره و گشت‌وگذار در این جزیره بسیار عالیست؛ البته باید به این نکته توجه داشت که در فصل‌های پر بارش این جزیره، ممکن است رطوبت بیش‌از‌حد هوا برای شما خوشایند نباشد. همینطور باید به این نکته توجه داشته باشید که آب و هوای این جزیره در طول سال به شدت گرم یا سرد نمی‌شود؛ فقط میزان رطوبت آن در زمستان و به‌دلیل بارش‌ها بیشتر احساس می‌شود.

بهترین فصل سال برای سفر به بالی

همان‌طور که اشاره شد، بالی دارای دو فصل خشک و بارانی است. در فصل خشک سال که از ماه‌های فروردین تا دی را شامل می‌شود، میزان رطوبت هوا تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین این ماه‌های سال را می‌توان بهترین زمان سفر به بالی دانست. فصل بادهای موسمی ( ۱۲ فروردین تا ۹ آبان) بهترین زمان برای لذت بردن از ورزش‌های آبی همچون موج سواری، قایق رانی، شنا و همچنین حمام آفتاب است. به‌طور کلی این ماه‌های خشک سال بهترین زمان گشت‌وگذار برای گردش در جزیره و لذت‌بردن از طبیعت با آب‌وهوای خوب و متعادل است.

فصل بهار بالی

بهار یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به بالی و خرید تور اندونزی محسوب می‌شود. در این فصل آب و هوا مطبوع و میزان بارندگی نسبتاً کم است. با‌اینکه فروردین ماه بالی بارانی است؛ اما دمای هوا در اردیبهشت به تدریج گرم‌تر می‌شود. با آغاز فصل خشکی در خردادماه بهترین آب‌ و هوای بالی را شاهد خواهیم بود. عید ناپی، فستیوال رنگ هولی و بیشتر جشنواره‌های هنری و موسیقی در این فصل برگزار می‌شوند.

فصل تابستان بالی

بسیاری از گردشگران تابستان را بهترین زمان برای سفر به بالی می‌دانند. در این فصل آب و هوا گرم و خشک بوده و میزان بارندگی نسبت به سایر فصل‌ها کمتر است. البته در بعضی از روزهای تابستان نیز احتمال بارش باران وجود دارد؛ اما این بارش‌ها معمولاً کوتاه‌مدت و پراکنده هستند. در این فصل به‌راحتی می‌توانید در جزیره به گشت‌وگذار بپردازید و از سفر خود لذت ببرید. جشنواره هنر بالی که محبوب‌ترین جشنواره هنری است نیز در این فصل برگزار می‌شود.

در کنار این مزایا، به این نکته نیز توجه داشته باشید که هزینه سفر به بالی در این فصول زیاد است و به‌خصوص در ماه‌های خرداد تا شهریور اوج می‌گیرد.

ارزان‌ترین فصل سفر به جزیره

فصل بارش و زمستان از ۹ مهر شروع می‌شود و میزان رطوبت هوا نیز تا حد زیادی افزایش می‌یابد؛ به‌همین‌دلیل گردشگران کم‌کم جزیره را ترک می‌کنند و بالی خلوت می‌شود. با این تفاسیر اگر در فکر کاهش هزینه سفر به بالی هستید، بهتر است که فصل زمستان ( ۹ مهر تا اوایل فروردین ) را برای بازدید از این جزیره انتخاب کنید. در این ماه‌های سال و باتوجه به کاهش تعداد مسافران هزینه‌های پرواز، اقامت، گشت‌وگذار، حمل‌ونقل و غذا تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند؛ البته این کاهش تعداد مسافر هم چندان بد نیست؛ چراکه با راحتی بیشتری می‌توانید به بازدید از جاذبه‌های این جزیره بپردازید.

فصل پاییز بالی

پاییز بالی از شهریور ماه و با طبیعتی معتدل و آفتابی آغاز و به‌مرور بر تعداد بارش‌ها اضافه می‌شود. البته همه روزهای پاییز بارانی نیست و تنها در برخی از روزها شاهد بارش باران خواهیم بود. دمای هوا در این فصل سال بین ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد متغییر خواهد بود اما میزان رطوبت آن نسبت به فصل تابستان بسیار بیشتر است.

در روزهای آغازین پاییز همچنان می‌توان از شنا و غواصی سطحی لذت برد؛ اما به مرور دیگر این امکان تا شروع فصل خشک برای بازدیدکنندگان وجود ندارد. به‌جای آن می‌توان در جشنواره‌های نوسا دوآ و گاوبازی شرکت کرد.

فصل زمستان

زمستان در بالی بسیار متفاوت با زمستان‌های ایران است. در این فصل شاهد بارش‌های شدید و طوفانی اما با دمای هوای ۲۵ تا ۳۰ درجه خواهیم بود. میزان رطوبت هوا در اوج خودش قرار می‌گیرد و برای افرادی که به آن عادت ندارند، کمی اذیت‌کننده است. بااینکه امکان شنا و ورزش‌های آبی وجود ندارد؛ اما محبوب‌ترین جشنواره مذهبی سال، گالونگان، در این فصل برگزار می‌شود که تماشای آن قطعاً جذابیت‌های خاص خود را دارد.

سفری کم هزینه با خرید بلیط‌های لحظه آخری فلای تودی

همانطور که در بخش‌های قبلی نیز به آن اشاره شد، بهترین زمان سفر به بالی فصل خشک سال یعنی از ماه‌های اردیبهشت تا اوایل مهر است که وضعیت آب و هوا در بهترین حالت خودش است و جشنواره‌های زیادی در این ماه‌ها برگزار می‌شود.

اگر شما هم تمایل دارید که در این جشنواره‌ها شرکت کنید و از گرمای آب در کنار ساحل لذت ببرید، بهتر است که پروازهای لحظه آخری را از دست ندهید. با خرید بلیط هواپیما لحظه آخری از فلای تودی هزینه سفر به بالی تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند؛ اما این بلیط‌ها بیشتر مناسب کسانی است که از قبل همه کارهای سفر خود را انجام داده‌اند و ویزا دارند.

اگر که هنوز برای سفر آماده نیستید، اصلا نگران نباشید؛ چراکه فلای تودی از طریق همکاری با شرکت‌های مختلف هواپیمایی فرصت بی‌نظیری را برای شما فراهم آورده است. با مراجعه به سایت و واردکردن مبدأ و مقصد، انواع پروازها با قیمت‌های مختلف به شما پیشنهاد می‌شود که درنهایت می‌توانید بهترین گزینه را خریداری کنید.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=100836

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن