علمی و تکنولوژی

بزرگترین قطعی‌های اینترنت در سال ۲۰۲۲

در سال ۲۰۲۲، وقوع ۱۰ مورد قطعی بزرگ اینترنت، تقریبا ۱۰ میلیون کاربر را با مشکل دسترسی روبرو کرد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، بر هیچ کس پوشیده نیست که اختلالات اینترنت می تواند باعث کلافگی و وقفه در انجام فعالیت های ضروری شود؛ به خصوص وقتی که این اختلالات مربوط به پلتفرم های محبوب و فراهم کنندگان میزبانی وب باشد که بسیاری از مردم برای زندگی روزمره خود، به آنها وابسته هستند.

آمار وب سایت “داون دتکتور” که موارد قطعی و اختلال وب سایت ها و سرویسهای آنلاین را رصد می کند، بزرگترین قطعی‌های اینترنت در سال ۲۰۲۲ را نشان می دهد. از قطعی بزرگ اسپاتیفای در مارس تا اختلال گسترده واتساپ در اکتبر، این اختلالات دسترسی میلیون‌ها کاربر به خدمات آنلاین ضروری را مختل کرد.

بزرگ‌ترین اختلالات اینترنت در سال ۲۰۲۲

در مارس سال ۲۰۲۲، دسترسی کاربران به پلتفرم پخش موسیقی محبوب اسپاتیفای به مدت حدود دو ساعت مختلف شد اما با وجود این که این اختلال، باعث قطع دسترسی بیش از ۲.۹  میلیون کاربر شد اما به گرد پای بزرگترین اختلال سال ۲۰۲۱ که طی آن دسترسی بیش از ۱۰.۶ میلیون کاربر متا به پلتفرم های این شرکت در اکتبر سال ۲۰۲۱ قطع شد، نمی رسد.

در رتبه دوم بزرگترین قطعی‌های اینترنت سال ۲۰۲۲، قطعی سرویس پیام رسان واتساپ قرار می گیرد که از نظر تعداد کاربران درگیر این اختلال، تنها ۲۰۰ هزار کاربر کمتر از اسپاتیفای بود و در اکتبر اتفاق افتاد.

اختلال شبکه اجتماعی دیسکورد که در مارس اتفاق افتاد و طی آن دسترسی ۱.۱ میلیون کاربر دچار وقفه شد، در رتبه سوم قرار می گیرد.

رتبه چهارم به روبلکس رسید که اختلال آن، باعث قطع دسترسی ۷۰۰ هزار کاربر در ماه مه شد و در رتبه پنجم، اینستاگرام قرار می گیرد که در ژوئیه، دسترسی ۶۰۰ هزار کاربر به این پلتفرم، دچار وقفه شد.

همچنین توییتر با قطع دسترسی ۵۰۰ هزار کاربر در ژوئیه، بازی “کال اف دیوتی” با قطع دسترسی ۳۵۰ هزار کاربر در اوت، شبکه اجتماعی ردیت با قطع دسترسی ۳۰۰ هزار کاربر در آوریل، اسنپ چت با قطع دسترسی ۳۰۰ هزار نفر در ژوئیه و تیک‌تاک  با قطع دسترسی ۳۰۰ هزار نفر در سپتامبر، در رتبه‌های بعدی این فهرست قرار می گیرند.

شاید  قابل توجه ترین نکته درباره بزرگترین قطعی‌های اینترنت در سال ۲۰۲۲، مشکلاتی است که پلتفرم های شبکه اجتماعی داشتند و ۷۰ درصد موارد قطعی بزرگ دسترسی را به خود اختصاص دادند.

بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، فیس بوک، توییتر و اینستاگرام که طبق آمار استات کانتر، سایتهای شبکه اجتماعی محبوب هستند، بیش از ۸۸.۵ درصد از همه موارد اختلال دسترسی را به خود اختصاص دادند. اگرچه موارد قطعی از نظر شمار کاربرانی که دسترسی آنها مختل شد و مدت زمان وقفه، متفاوت است اما همه این موارد، یادآور اهمیت حفظ اتصال ثابت و مطمئن به اینترنت است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=90258
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن