اقتصادی

بر بیت کوین چه می‌گذرد؟ | پیش بینی آینده قیمت بیت کوین

 

بیت کوین به عنوان ارزشمند‌ترین رمز ارز در بازار ارزهای دیجیتال تاثیر به سزایی بر حرکت این بازار داشته و به عنوان شاخص بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. قیمت بیت کوین پس از رسیدن به بالاترین قیمت در طول تاریخ خود در سال ۲۰۲۱ وارد فاز نزولی شد به طوری که در نوامبر سال ۲۰۲۳ به پایین‌ترین مقدار سه سال اخیر یعنی محدوده ۱۵۵۰۰ دلار رسید.

بعد از این حرکت دوباره قیمت شروع به صعود کرده و در حال حاضر در محدوده ۳۷۰۰۰ دلار در حال نوسان است. در ادامه مطلب به بررسی دقیق‌تر روند بیت کوین و پیش بینی‌های انجام شده درباره آن خواهیم پرداخت.

حرکت قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین تاثیر اساسی بر بازار ارزهای دیجیتال داشته و می‌تواند بازار را به دنبال خود جابجا کند. بسیاری از رمز ارزها با بیت کوین رابطه مستقیم داشته و همبستگی بالایی با آن دارند. همانطور که می‌دانید بیت کوین به عنوان اولین رمز ارز معرفی شده به بازار مالی ارزهای دیجیتال شناخته شده و توسط ساتوشی ناکاموتو به عنوان اولین پول الکترونیکی همتا به همتا به عموم معرفی گردید. این اتفاق شروع انقلابی جدید در نظام مالی دنیا به شمار آمده و در ابتدا ارزشی کمتر از ۰.۰۰۳ دلار داشت.

در سال ۲۰۱۰ اولین تراکنش با بیت کوین با قیمت حدود ۰.۰۰۴ دلار در نظر گرفته شد. پس از آن در سال ۲۰۱۱ بیت کوین توانست تا ۲۹.۶ دلار رشد کرده و پس از آن با افت قیمت در سال ۲۰۱۲ نهایتا به قیمت ۱۳.۷ دلار برسد. سال ۲۰۱۳ سال شکوفایی قیمت بیت کوین تا آن زمان بود به طوری که قیمت بیت کوین خود را به بالای ۱۰۰۰ دلار رساند.

سال ۲۰۱۴ نیز با نوسان قیمت بین ۱۱۱ تا ۱۰۰۰ دلار سپری شد و پس از آن نیز در سال ۲۰۱۵ قیمت آن بیشتر از ۴۶۳.۱۸ دلار را نتوانست ببیند. حرکت بیت کوین همچنان ادامه پیدا کرده تا آنکه نهایتا در سال ۲۰۱۷ قیمت بیت کوین ۱۰۰۰۰ دلار را رد کرد و به مرز ۲۰۰۰۰ دلار نیز رسید. سال ۲۰۱۸ با نوسان قیمت در محدوده ۳هزار دلار تا ۱۷ هزار دلار سپری شد و سال ۲۰۱۹ شاهد قیمت ۱۲۶۵۷ دلار در بالاترین مقدار خود بود.

سال ۲۰۲۰ بیت کوین شاهد اتفاقات بسیار زیادی بود و در نهایت توانست مرز ۲۰۰۰۰ دلار را رد کرده و در بالاترین مقدار خود به قیمت ۲۹۰۷۱ دلار برسد. سال ۲۰۲۱ سال اوج گرفتن قیمت بیت کوین و رسیدن به بالاترین قیمت تارخی خود است. در این سال با افشای اطلاعاتی درباره آنکه شرکت تسلا بیش از ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین را خریده است باعث گردید مردم به سمت این رمز ارز هجوم آورده و قیمت آن به سقف تاریخی خود یعنی ۶۸۹۹۰ دلار برسد.

از آن زمان به بعد قیمت بیت کوین شروع به افت کرده و در نوامبر سال ۲۰۲۲ به پایین‌ترین قیمت سه سال اخیر خود یعنی محدوده ۱۵۵۰۰ دلار نیز رسید. سال ۲۰۲۳ همراه با رشد قیمت شد و قیمت توانسته در آذر سال ۱۴۰۲ یا همان نوامبر سال ۲۰۲۳۳ خود را در محدوده ۳۷۰۰۰ دلار نگه دارد.

بررسی علت تغییرات قیمت در سال ۲۰۲۳

با رسیدن قیمت بیت کوین به محدوده ۱۵۵۰۰ دلار در سال ۲۰۲۲ تقاضا برای خرید این رمز ارز در اوایل سال ۲۰۲۳ به شدت افزایش پیدا کرد و خریداران اجازه ندادند قیمت از آن پایین‌تر برود. بعد از آن نیز حمایت‌ها ادامه پیدا کرد و بعد از مدت‌ها بیت کوین توانست دوباره به مرز ۳۰۰۰۰ دلار بازگردد. اما این پایان ماجرا نبود و پس از افت قیمت تا زیر ۲۵ هزار دلار مجددا سعی برای شکستن محدوده ۳۰ هزار دلار آغاز شد و در این حمله بیت کوین تنها توانست کمی بالاتر از ۳۰ هزار دلار و در حدود ۳۱۵۰۰ دلار قرار بگیرد.

این تلاش نیز بی‌فایده بود و مجددا قیمت به محدوده ۲۵ هزار دلار بازگشت. در این میان درگیری شرکت ارائه دهنده بزرگترین صندوق بیت کوین (GBTC) به نام GrayScale با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) برای تبدیل شدن به یک صندوق ETF بالا گرفت و نهایتا رای دادگاه به نفع این شرکت صادر گردید. اما این خبر مبنی بر تاییده SEC نبوده و مذاکرات همچنان ادامه دارد.

همین خبر تاثیر چشمگیری بر قیمت بیت کوین گذاشته و این رمز ارز توانست در سومین حمله به قیمت ۳۰ هزار دلار از آن رد شده و خود را به مرز ۳۸۵۰۰ دلار برساند. در حال حاضر نیز بیش از یک ماه است که قیمت بیت کوین در محدوده‌ای بین ۳۵ تا ۳۷ هزار نوسان کرده و به دنبال جمع کردن قدرت برای شروع حرکت بعدی است.

پیش بینی قیمت بیت کوین در آینده بر اساس نظرات کارشناسان

به طور کلی اکثریت کارشناسان حوزه بازار ارزهای دیجیتال بر این باورند که رمز ارزها و به ویژه بیت کوین جایگزینی برای سیتم‌های بانکداری سنتی بوده و قیمت بیت کوین می‌تواند تا سال‌های آینده به ۱ میلیون دلار نیز برسد. در ادامه مطلب با نظرات برخی از بزرگترین کارشناسان قیمت بیت کوین همراه می‌شویم.

تیم دریپر قیمت بیت کوین را در سال ۲۰۲۳ تا ۲۵۰۰۰۰ دلار پیش بینی کرده بود که در پی حملات قانون گذاران ایالات متحده به صنعت رمز ارزها زمان پیش بینی خود را به سال ۲۰۲۵ موکول کرد.

آدام بک مدیر عامل شبکه بلاک چین Blockstream قیمت بیت کوین را پیش از رخداد هاوینگ سال ۲۰۲۴ مقدار ۱۰۰ هزار دلار پیش بینی کرده است.

کتی وود مدیر عامل دارایی جهانی ARK Investment Management اعتقاد دارم که بیت کوین نقش محافظتی در برابر تورم داشته و بنابراین می‌تواند تا ژوئن سال ۲۰۲۳ قیمت آن به ۱ میلیون دلار نیز برسد.

سخن نهایی پیش بینی آینده بیت کوین

در این نوشته درباره تاریخچه قیمت بیت کوین و اتفاقات موثر بر قیمت بیت کوین در ماه‌های اخیر صحبت کردیم. همچنین با نظرات برخی از بزرگترین کارشناسان و سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال آشنا شده و بر اساس نظرات آن‌ها بیت کوین پتانسیل رشد چشمگیری در سال‌های آینده را دارد

با این وجود پیشنهاد می‌کنیم خود بررسی‌های لازم را انجام داده و چنانچه به این نتیجه رسیدید که وقت خرید یا فروش دارایی دیجیتال مورد نظرتان است اقدام به این عمل کنید.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=100171

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن