اقتصادی

برگزاری هفته جهانی فضا با شعار “ماهواره‌ها زندگی را بهتر می‌کنند”

دبیر هفته جهانی فضا در ایران گفت: هفته جهانی فضا امسال با شعار "ماهواره‌ها زندگی را بهتر می‌کنند" به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در بستر مجازی می‌شود.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، سعید قربانی رویکرد سازمان فضایی در برگزاری برنامه‌های هفته جهانی فضا در ایران را منطبق با انجمن جهانی هفته فضا، ترویج خدمات و دستاوردهای فناوری فضایی دانست و افزود: افزایش سطح آگاهی عمومی مردم نسبت به خدمات فضا پایه از دیگر رویکردهای ما به شمار می‌رود.

این موضوع در هر قشر و رده سنی آثار مثبت خود را دارد، به گونه‌ای که در لایه دانش‌آموزی موج تفکر و خلاقیت، در لایه دانشجویی موج امید و انگیزه برای تلاش و فعالیت و اشتغال مخصوصا در حوزه خدمات مبتنی بر داده‌های ماهواره‌ای و در آحاد مردم موج اقبال و مطالبه از دولت‌ها برای ایجاد زیرساخت‌های لازم ایجاد می‌کند.

قربانی‌ از افتتاح دو آزمایشگاه مرجع در پژوهشگاه فضایی در هفته جهانی فضا خبر داد و یادآور شد: با راه‌اندازی این آزمایشگاه‌ها امکان انجام برخی از تست‌ها و ارزیابی‌هایی که تا به حال به صورت بومی وجود نداشته، فراهم می‌شود.

وی، برگزاری نشست‌های تخصصی در خصوص بررسی چالش‌های آینده حوزه فضا در کشور، منطقه و جهان را از دیگر برنامه‌های هفته جهانی فضا عنوان کرد و ادامه داد: رویداد “الو ماهواره” که با همکاری مشترک سازمان فضایی و اپسکو (مجمع آسیایی کشورهای فضایی) برگزار می‌شود از دیگر رویدادهای این هفته است که در آن هر شهروندی از هرکجا که مایل است با یک ماهواره در فضا صحبت و انتظارات و خواسته‌های خود را از ماهواره در قالب یک گفت‌وگوی ویدئویی سلفی ضبط و ارسال می‌کند.

دبیر هفته جهانی فضا خاطرنشان کرد: هیات داوران که متشکل از قضاوتگران ایرانی و خارجی هستند، ویدئوهای ارسالی را بررسی کرده و سه تا از آثار ارسالی را به عنوان بهترین‌ها انتخاب و معرفی و سازمان فضایی به رسم یادبود به آنها هدایایی تقدیم خواهد کرد.

قربانی‌ با تاکید بر اینکه هفته جهانی فضا از امروز (۱۳ مهرماه) تا شنبه نوزدهم همین ماه خواهد بود، اضافه کرد: امسال به دلیل شرایط ناشی از کرونا تمامی برنامه‌ها به غیر از افتتاحیه که با حضور تعداد اندکی از مدیران ارشد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود، به صورت مجازی و آنلاین برگزار خواهد شد.

به گفته وی، با توجه به تفاهم‌نامه امضاء شده، سازمان فضایی ایران در برگزاری برنامه‌های هفته جهانی فضا از ظرفیت‌های تلویزیون اینترنتی آیو و نیز رسانه ملی استفاده خواهد کرد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=48517
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن