اجتماعی

بروز یک فاجعه در روند ساخت واکسن ویروس کرونا!

فرآیند ساخت واکسن برای ویروس کرونا هر روز با چالش‌های تازه‌ای مواجه می‌شود و به تازگی جهش‌های جدید این ویروس، ساخت واکسن را با مشکلاتی مواجه کرده است؛ مقامات دانمارکی این پدیده را به عنوان یک فاجعه قلمداد کرده‌اند!

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ فرآیند ساخت واکسن برای ویروس کرونا نیاز به دستیابی به یک الگوی پایدار ژنتیکی در ویروس دارد و این الگوی پایدار، مدتی است با وجود تفاوتهای ژنتیکی ویروس حاصل شده بود اما اخبار تازه‌ای از تغییرات ویروس در دانمارک به گوش می‌رسد که حاوی تغییرات اساسی در ساختار ژنتیکی ویروس است.

این موضوع فرآیند ساخت واکسن را با مشکلات زیادی رو‌به‌رو خواهد کرد.

تلگراف در این زمینه نوشت، جهش‌های ویروس تاکنون به لحاظ ژنتیکی ثبات داشته است و این ثبات ژنتیکی ساخت واکسن را ممکن می‌کرد یعنی وجود نسخه‌های متفاوت از ویروس کرونا با کد ژنتیکی مشابه اما تحقیقات جدیدی که در دانمارک صورت گرفته نشان می‌دهد در برخی مزارع این کشور که شیوع ویروس کرونا زیاد بوده است با انتقال ویروس از انسان به حیوانات در مزرعه و بازگشت مجدد ویروس از حیوانات به انسانها تغییرات اساسی در ویروس رخ داده است.

این انتقال مجدد ویروس با جهش‌های ژنتیکی همراه بوده و 5 نوع تغییر در کدهای ژنتیکی ویروس مشاهده شده‌ است؛ خطرناک‌ترین این تغییرات بر روی پروتئین اسپایک ویروس بوده، پروتئینی که امکان نفوذ ویروس به بدن را فراهم می‌کند؛ همین موضوع، قدرت آنتی‌بادی‌ها در بدن انسان را در برابر ویروس کاهش می‌دهد.

مقامات دانمارکی این پدیده را به عنوان یک فاجعه قلمداد کرده‌اند و معتقدند این تغییرات به‌صورت کلی بر فرآیند ساخت واکسن موثر خواهد بود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=53601
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن