کارآفرینی

برندهای موفق و تاثیر آن بر فروش

برندهای موفق ، ویژگی ها و امتیازات ساده ای  در زمینه کسب و کار دارند که این ویژگی ها بسیار اثرگذار در موفقیت و رشد توسعه کسب و کار بشمار می ایند.بهترین برندها سعی می کنند، شناخت کاملی از خصوصیات جمعیتی  ، علایق و به نوعی بازار هدف و شیو ه های مناسبی با مشتریان داشته باشند.

کمپانی ها و برندهای موفق همیشه حساب شده عمل می کنند ،چرا که آن ها بازار و استراتژی های بازاریابی را به خوبی می شناسند و همین امر نقش مهمی در فروش هر چه بیشتر و در نتیجه موفقیت آن ها دارد.برای اینکه به عنوان یک کارآفرین تازه کار، طعم موفقیت در بازار را هر چه سریع تر بچشید، باید بازار را خوب بشناسید. فرایندی ساده که با پیچیدگی های عمیقش یکی از عوامل اصلی پیروزی برندهای موفق جهان است. شما باید در تمام طول فعالیت خود از یک برنامه ی خلاق و هدفمند برخوردار باشید تا بتوانید در این بازار رقابتی شدید، گردونه ی رقابت را از هم صنفی هایتان بربایید. بنابراین فعالیت در حوزه ی فروش آنقدر مهم و تعیین کننده است که آینده ی کسب و کارتان را متحول خواهد کرد. چرا که در یک کلام، فروش بیشتر،غایت اهداف هر برند و کمپانی موفق است.

برندهای موفق
برندهای موفق

آنها همواره با استفاده از فرایندهای بازاریابی در بازار، هوشیارانه زمینه سازی رشد و افزایش درآمد زایی خود را رقم می زنند و بسته به نوع شرایط پیش رویشان با چالش کشاندن رقبا و بالا بردن ارقام فروش، طرح و روش خاصی را بر می گزیند. البته این راز موفقیت بسیاری از برندهای جدید و نوپاست که با علم به این حیطه می توانند همگام با سایر برندهای مطرح و صاحب نام قدیمی در بازار رقابت کنند.

بازی کردن با قیمت ها و کاهش آن ها یکی از بزرگ ترین رمز موفقیت در بازارهاست. در نگاه اول ،کمی سخت و در گام های بعدی براحتی افزایش رغبت به خرید را در خریدار بیدار می سازد. در واقع کاهش قیمت با هدف افزایش فروش صورت می پذیرد، از اینرو این مرحله باید عاقلانه و با بررسی شرایط جانبی عملی گردد، تا به جای فروش بیشتر، کارآفرین و تولید کننده را متحمل ضرر ننماید. این کاهش باید آگاهانه و زیرکانه صورت بپذیرد و مشتری را دچار سوء تفاهم ننماید. چرا که عموما اجناس ارزان قیمت از کیفیت پایین تری برخوردارند. از اینرو با اجرای دقیق دستورات قیمت گذاری موفقیت خود را پیش بینی نمایید . نداشتن تجربه در این حوزه، نبود تخصص کافی و عدم مدیریت صحیح باعث شکست یک برند و یا کارآفرینان جوان خواهد شد.

افرادی که بر شرایط بازار واقفند به اثرات معجزه آسای تبلیغات ایمان دارند. بی تردی افزایش تبلیغات مساوی است با افزایش فروش. این موضوع در برندهای معروف و بزرگ جهان کاملا مشهود است. چرا که در اوج فعالیت و معروفیت باز هم لحظه ای از تبلیغات دست نکشیده و همواره از مزایای آن در حال بهره برداری اند. تبلیغات نه تنها باعث افزایش آگاهی از برندها خواهد شد، بلکه باعث اطمینان خاطر مصرف کننده از کیفیت ، مرغوبیت کالاها و خدمات شده و براحتی سایر رقبا را از میدان به در می کند. حتما برای همه ی ما پیش آمده ،برندهای نام آشنا در تیزرهای تبلیغاتی اطمینان انگیزترند. یعنی یک اطمینان قلبی هرچند شاید غیر واقعی برای مرغوبیت کالا به خریدار می دهد.

کیفیت تان را بهبود ببخشید و با انواع اطلاع رسانی ها ،مشتریان خود را از استانداردها و انواع گواهینامه های دریافتی برندتان آگاه سازید. خودتان هم به این امر آگاهید. در دنیای امروز، کیفیت حرف اول و آخر را می زند. چرا که استراتژی های بالا تنها یک بار خریدار را مستلزم به انتخاب برندتان می کند. اما مشتریان وفادار در صف اجناس با کیفیت می ایستند.

رشد سریع در کسب و کارها، زمانی میسر خواهد بود که با عمل به زوایای مختلف، بازار را به خوبی بشناسید و با این شناخت تاب تحمل و نفوذتان را در این بازار با توجه به تمام پستی و بلندی هایش افزایش دهید. به عنوان یک کارآفرین و یا یک استارت آپ نوپا، همواره تلاش کنید با نگاهی دقیق، ذهنی تحلیل گر، موقعیت سنج بوده و با بررسی تمام ابعاد با حضور موفق در بازار موفقیت کسب و کارتان را بیمه نمایید.

 

مصطفی یحیایی – کارشناس ارشد ارتباطات

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=82307
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن