برندسازی، ضرورت امروز صنعت مواد شوینده، آرایشی و بهداشتی
مدیر عامل شرکت نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران در خصوص بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، آرایشی و بهداشتی گفت: حمایت جدی از تولیدات داخلی سلامت محور و برندسازی محصولات، از ضروریات امروز صنعت مواد شوینده، آرایشی و بهداشتی است.
به گزارش تفاهم آنلاین، بهمن حسین زاده افزود: باید ظرفیت های تولید محصولات و تولیدات آرایشی و بهداشتی با اولویت کاهش واردات و ارزبری، در اولویت قرار گیرد.
وی اضافه کرد: صنعت نمایشگاهی کشور از جمله فرصت های موجود برای عرضه توان داخلی و معرفی توانمندی های تولیدی کشور در این حوزه است.
حسین زاده ادامه داد: همزمان با افزایش کیفیت تولیدات و امکان رقابت آنها با محصولات مشابه خارجی، ظرفیت های جدید صادراتی نیز برای کشورمان فرآهم می کند.
وی با اشاره به اینکه محصولات بهداشتی و آرایشی با سلامت و تندرستی مردم سرکار دارند افزود: ایران در مصرف مواد بهداشتی و آرایشی در رتبه زیر ده دنیا قرار دارد و با محدودیت در واردات بی رویه، وزارت صمت به دنبال تقویت زیر ساخت ها، تسهیل سرمایه گذاری و حمایت از برندسازی ملی است.
مدیر عامل شرکت نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران اعلام کرد: با سیاست های درست، واردات بیش از ۸۰ درصد لوازم بهداشتی و آرایشی برای تقویت داخلی سازی متوقف شده است که در پی آن دست اندرکاران و فعالان صنعتی داخلی مسولیت تولید و تامین مصرف داخلی با افزایش سطح کیفی و تنوع محصولات به روز تر و صادرات محور را بر عهده دارند.
حسین زاده گفت: رفع موانع، تبلیغ فرهنگ سازی موثر، بسته بندی مناسب و کیفیت افزایی باعث کاهش قطع وابستگی به کالاهای مشابه خارجی است.
وی برگزاری نمایشگاه مواد شوینده، بهداشتی و آرایشی را با سابقه ۲۶ دوره برگزاری موفقیت آمیز یکی از معتبرترین و بزرگترین نمایشگاه تخصصی در سطح نمایشگاههای داخلی دانست و در خاتمه اضافه کرد: برگزاری۴ روزه این نمایشگاه کمک موثری به تبادل اطلاعات، هم افزایی، بازاریابی، توسعه تعاملات اقتصادی و تجاری با عرضه و نمایش آخرین دستاورد ها می نماید و در راستای تحقق جهش تولید بوده و فرصتی برای توسعه بازارهای داخلی و خارجی قلمداد می شود.