صنعت-معدن-تجارت

برنامه ادغام شبکه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو و سایپا

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از ادغام برخی نمایندگی‌های ایران‌خودرو و سایپا به منظور سهولت دسترسی و بهبود خدمت‌رسانی به مشتریان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از ایکوپرس- مهدی خطیبی در نشست با نمایندگی‌های پیش‌کسوت، با تاکید بر اهمیت عملکرد نمایندگی‌ها در رضایت مشتریان، از برنامه سرمایه‌گذاری مشترک نمایندگان با ایران‌خودرو خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا ایران خودرو به خودروسازی سربلندتر از گذشته تبدیل شود که به طور حتم با توانمندی بالای نیروی انسانی این مجموعه و با همراهی نمایندگی‌ها، این هدف محقق خواهد شد.
وی با بیان این‌که با همت شرکت ایساکو، خودروهای متوقع و متوقف به‌زودی در وضعیت مناسبی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: تامین به موقع و درست قطعات از سوی شبکه‌ خدمات پس از فروش، از موضوعاتی است که با جدیت دنبال می‌شود که در این راستا اختیار تامین قطعه به شرکت ایساکو داده شده و شرکت ساپکو نیز در این زمینه ایساکو را همراهی خواهد کرد.
وی از افزایش ۳۳ درصدی عرضه خودرو از ابتدای سال تا ۱۳ شهریورماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در همین بازه زمانی، افزایش ۴۵ درصدی تیراژ تولید کامل و ۴۰ درصدی صدور فاکتور را رقم زده‌ایم.
مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان این‌که وضعیت صنعت خودرو کشور به دلیل برخی متغیرهای برون‌زا و تحمیلی و برخی مشکلات داخلی، به سمت و سوی ناخوشایندی رفته و دچار برخی حواشی شده است، گفت: این متغیرها موجب افت کمی و کیفی محصولات شده بود، اما اقدام بسیار مهم حذف خودروهای ناقص و جمع‌آوری خودروهای دارای کسری قطعه سبب کسب نتایج بسیار موثری در ارتقای کیفیت محصولات و رضایت مشتریان شد.

خودروهای کسری دار در کانال پنج هزار دستگاه
وی تصریح کرد: خودروهای ناقص از بیش از ۸۲ هزار دستگاه در بهمن سال گذشته به پنج هزار دستگاه رسیده که این تعداد نیز در سایت تبریز در حال تکمیل‌کاری است و در سایر سایت‌های تولیدی به صفر رسیده است و این اقدام سبب صرفه‌جویی در هزینه‌ها و افزایش کیفیت محصولات شده است.
خطیبی تغییر ترکیب تولید از خودروهای زیان‌ده به سودده را از دیگر سیاست‌های ایران‌خودرو دانست و گفت: بر این اساس از تولید خودروهای قدیمی و زیان‌ده به سمت تولید خودروهای جدید، با کیفیت، سودده و با تیراژ بالا خواهیم رفت.
به گفته خطیبی، دستیابی به تولید کامل در گروه صنعتی ایران خودرو، بزرگ‌ترین پروژه مدیریت صنعتی کشور طی چند سال اخیر محسوب می‌شود که این اقدام از دستاوردهای مهم وزارت صمت به شمار می‌رود.
وی با اشاره به تدوین طرح تحول کیفی گروه صنعتی ایران‌خودرو، گفت: در این طرح، ۲۷۹ پروژه در بازه‌های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای فرآیند قبل و بعد از تحویل محصولات تعریف شده است.
خطیبی با بیان این‌که کیفیت فرآیندی زمان‌بر است، گفت: شاید موفقیت‌های ما در کوتاه مدت محسوس نباشد، اما رصد و ارزیابی‌ها نشان از دست‌یابی به توفیقات خوبی دارد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو درخصوص توسعه محصولات گفت: در حال حاضر مدت زمان ایده تا اجرا و تجاری‌سازی محصول به کم‌تر از ۱۸ ماه رسیده و این مهم برای نخستین بار در خودروی TF21 محقق خواهد شد.
وی با بیان این‌که خودروی ری‌را، جدیدترین محصول گروه صنعتی ایران خودرو است که در تراز جهانی بوده و برنامه‌های صادراتی نیز برای آن پیش‌بینی شده است، گفت: پس از تولید انبوه در سال آینده، این محصول برای عرضه در اختیار شبکه نمایندگی‌ها نیز قرار خواهد گرفت.
خطیبی با تاکید بر این‌که نمایندگی‌ها نقش پررنگی در تحقق برنامه های توسعه‌ای ایران‌خودرو ایفا می‌کنند، گفت: مانند یک خانواده، تمام موفقیت‌های ما وابسته به یک‌دیگر است و باید برای دست‌یابی به اهداف توسعه‌ای تلاش کنیم.
وی با اشاره به این‌که احساس عدم کیفیت بیش از عدم کیفیت واقعی است، بر توجه به جهاد تببین طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: باید با کمک نمایندگی‌ها، مردم و مشتریان را در جریان اقدامات و دستاوردهای صنعت خودروسازی و ایران‌خودرو قرار داد.
وی نمایندگی‌ها را پیشانی و آبروی این خودروساز خواند و گفت: نقش نمایندگی‌ها به ویژه در حوزه خدمات پس از فروش و رضایت مشتریان بسیار مهم است.
وی درباره اهمیت صادرات محصولات گفت: صادرات با ارسال خودرو به کشور ارمنستان آغاز شده و نمایندگی‌ها می توانند نقش مهمی در کمک به ارایه خدمات به کشورهای هدف ایفا کنند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، عرضه خودروی هایما در بورس کالا را اتفاق مهمی دانست که برای نخستین بار رخ داده و گفت: این اقدام موجب حل شدن بسیاری از موضوعات و مشکلات بعدی در حوزه قیمت گذاری و فروش محصولات ایران‌خودرو خواهد شد.
وی با تاکید بر این‌که روش فروش باید اصلاح شده و قیمت گذاری دستوری برداشته شود، عنوان کرد:  فعالیت واقعی فروش نمایندگی‌های ایران‌خودرو با هایما 8S، وانت آریسان دو و هایما S5 آغاز خواهد شد.

نمایندگی‌ها پیشانی گروه صنعتی ایران خودرو 
کیانوش پورمجیب، قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این نشست، با اشاره به آغاز طرح تحول کیفی محصولات ایران خودرو و در قدم اول با ضمانت شش ماهه قوای محرکه خودروی تارا، بیان کرد: اقداماتی در حوزه قوای محرکه و در زمینه تامین و تدارک صورت گرفته که موجب شده است تا این ادعا را داشته و خود را در معرض قضاوت مشتریان قرار دهیم.
وی افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی از سوی شبکه خدمات پس از فروش، خوش‌بختانه تا این لحظه روسفید هستیم و در تولیدات تیرماه به بعد خودروی تارا، تنها یک مورد مراجعه برای مشکل گیربکس این خودرو صورت گرفته است، حتما تلاش خواهیم کرد تا این رقم را نیز به صفر برسانیم و مسیر ارتقای کیفیت محصولات را ادامه خواهیم داد.
قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر این‌که ایران خودرو باید خود را در صنعت خودروسازی بازیابی کند، گفت: قیمت تمام شده و زیان انباشته خودروسازی، یکی از گلوگاه‌های اصلی است که موجب ذلت صنعت خودرو شده است. خودروسازان به دنبال قیمت‌گذاری تکلیفی دچار زیان انباشته سنگینی شده اند، اما به نظر می‌رسد که با راهبری وزارت صمت، به تدریج کشور به سمت سامان‌بخشی در سیاست قیمت‌گذاری دستوری می رود.
وی با بیان این‌که محصولات تولیدی ایران خودرو یکی پس از دیگری به سمتی حرکت می کنند که قیمت‌گذاری آن‌ها بر اساس منطق بازار انجام شود و امید است تک تک محصولات از زیان انباشته خارج شوند، اظهار کرد: این اقدام در ابتدا با خودروی هایما آغاز شد و توانستیم برای نخستین بار این محصول را در بورس کالا کشف قیمت کرده و به فروش برسانیم. محصولات بعدی نیز به ترتیب در بورس کالا عرضه و کشف قیمت خواهند شد تا با نظام قیمت گذاری بازار عرضه شوند.
وی تصریح کرد: به این ترتیب نه در حق مشتریان واقعی و نه در حق خودروسازان اجحاف نخواهد شد.
وی ضمن تاکید بر فعالیت عزت‌مندانه ایران‌خودرو با اقدامات صورت گرفته، گفت: بر این اساس، نمایندگی‌ها نیز به عنوان پیشانی این مجموعه صنعتی، این عزت را مشاهده کرده و رضایت و احترام بیشتری را از سوی مشتریان و مردم کسب خواهند کرد.
گفتنی است، در این نشست که با حضور صاحبان امتیاز ۲۰ نمایندگی پیش‌کسوت ایران‌خودرو و مدیران عامل شرکت‌های ایساکو، امدادخودروایران و نیز جمعی از معاونان گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در جریان دغدغه‌ها، مشکلات و مطالبات نمایندگی‌های سراسر کشور قرار گرفت و بر پی‌گیری آن تاکید کرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=87366
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن