گزارش

بخشودگی یک هزار میلیاردی کارگاههای آسیب دیده از کرونا

بیش از ۵۵ هزار کارگاه در سراسر ایران که بعلت شرایط ظالمانه تحریم و اپیدمی ویروس کرونا دچار آسیب شده بودند از قانون بخشودگی جرایم بهره مند شدند .

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ ، امیری گنجه مدیرکل تأمین‌اجتماعی غرب تهران که در حاشیه نشست شورای معاونین این اداره کل سخن می‌گفت با ذکر مطلب فوق افزود : در سطح کشور بیش از ۵۵ هزار کارگاه درخواست بخشودگی جرایم را داشتند . از این تعداد ۲ هزار و ۶۱۱ درخواست در سطح شعب اداره‌کل غرب تهران بزرک ثبت گردید است که بیشترین درخواست بخشودگی جرایم به ترتیب  در شعب ۲۵ با ۵۱۳ فقره شعبه یک ۲۷۵ فقره شعبه ۱۸ با ۲۵۸ فقره و شعبه ۲۸با ۲۳۱ فقره از طریق سامانه ثبت گردیده است.

وی میزان بخشودگی جرایم کارگاههای تهرانی را بیش از یک هزار. میلیارد دانست و تصریح نمود:  بیش از نیمی از کارگاه‌های بحران زده  تحت پوشش اداره کل غرب تهران بزرگ که شرایط استفاده از طرح بخشودگی جرایم تامین اجتماعی را داشتند از این قانون بهرمند شدند .
امیری گنجه هدف از اجرای طرح بخشودگی جرایم کارگاه‌ها را  کمک و مساعدت به کارگاه‌های بحران‌زده دانست و تاکید کرد: اجرای طرح بخشودگی جرایم با توجه به نامگذاری سال1400 به عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی مقام معظم رهبری دانست.
امیری‌گنجه تاکید کرد: با شروع تحریم‌های ظالمانه از سال ۱۳۹۶ و اپیدمی ویروس کرونا و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به‌ منظور مساعدت با کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف و در اجرای بند (ث) تبصره 5 قانون بودجه سال 1400 کل کشور، بخشنامه بخشودگی جرایم کارفرمایان به  اجرا درآمد.
شایان ذکر است در سطح اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ بیش از ۱۸۵ هزار کارگاه تحت پوشش این اداره کل قرار دارد که از این مجموع ۸۰ هزار کارگاه فعال می باشند وی تعداد بیمه شدگان اصلی  تحت  پوشش این کارگاه‌ها را بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دانست .

روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=74925

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن