اجتماعی

بختیاری اعلام کرد؛ امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی

کمیته امداد و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با هدف تأمین لوازم و مایحتاج مددجویان تحت حمایت، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش تفاهم آنلاین، تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و جمشید قسوریان جهرمی، مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به امضا رسید.

رئیس کمیته امداد در این مراسم با اشاره به وجود نخبگان فراوان در جامعه مددجویی کمیته امداد گفت: توجه به قشر آسیب‌پذیر و نیازمند زمینه رشد و ظهور استعدادهای نهفته در اقشار محروم را فراهم می‌کند به طوری که امروز شاهد فعالیت و حضور بسیاری از آنها در بالاترین سطح مدیریت کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۷۵ هزار دانش‌آموز و ۸۱ هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند، افزود: با توجه به شرایط به وجود آمده ناشی از کرونا و مجازی شدن آموزش و تحصیل در کشور، اجازه نمی‌دهیم محرومیت و کرونا، خلل و آسیبی در روند آموزش و تحصیل این عزیزان ایجاد کند.

بختیاری ادامه داد: حدود ۲۵۰ هزار نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت امداد نیاز به تجهیزات الکترونیک برای آموزش دارند که ۵۰ هزار نفر از دانشجویان و همچنین دانش‌آموزان کنکوری در اولویت فوری کمیته امداد برای ارائه تبلت و تجهیزات آموزشی هستند.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اهمیت خدمت‌رسانی مداوم و بدون وقفه به سالمندان و بیماران صعب‌العلاج گفت: بیش از یک میلیون زن سرپرست خانوار خانم تحت پوشش کمیته امداد هستند و یکی از موضوعات مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد، بحث اشتغال خانگی این بانوان است؛ خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده و سال گذشته برای ۵۵ هزار زن سرپرست خانوار شغل ایجاد کردیم.

بختیاری با اشاره به اینکه کمیته امداد برای توانمندسازی افراد تحت پوشش، سه رکن اشتغال، مسکن و ارتقای فرهنگی را هدف‌گذاری کرده است، گفت: سال گذشته ۱۷۵ هزار فرصت شغلی از سوی کمیته امداد به وجود آمده و امیدواریم در سال جاری این رقم به ۲۰۰ هزار شغل برسد.

وی گفت: در موضوع مسکن، ساخت پنج هزار واحد مسکن در استان زنجان و فارس در مرحله آغاز است. ضمن اینکه رشد و پرورش ذهنی جوانان تحت پوشش برای خوداتکایی و اعتماد به نفس، پیشرفت و رشد استعدادهای ذاتی و شخصی آنان از جمله اقدامات خوب فرهنگی است که برای مددجویان در نظر گرفته‌ایم.

بختیاری تاکید کرد: در بحث ازدواج نیز اقدامات خوبی انجام شده و سال گذشته ۶۶ هزار زوج تحت پوشش با حمایت و مساعدت کمیته امداد راهی خانه بخت شدند و امیدواریم هرچه زودتر برای ۲۵ هزار زوجی که در نوبت دریافت کمک‌هزینه ازدواج قرار دارند نیز این اتفاق مبارک رقم بخورد.

در ادامه این مراسم، جهرمی مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به نقش پررنگ کمیته امداد در فقرزدایی و کمک به اقشار نیازمند و آسیب پذیر جامعه اشاره کرد و گفت: با توجه به رسالت مهم کمیته امداد و اقدامات خوبی که این نهاد در کمک به نیازمندان و اقشار ضعیف کشور انجام می‌دهد، سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی نیز به نمایندگی از دولت آمادگی دارد از ظرفیت و پتانسیل خود برای حمایت و کمک به اقشار نیازمند استفاده کند و امضای تفاهم نامه با کمیته امداد، نیز در راستای حمایت از نیازمندان در حوزه‌های مختلف تحصیلی، فرهنگی، مسکن و ازدواج انجام شده است.

گفتنی است؛ بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده، کمیته امداد و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در تأمین لوازم و مایحتاج مددجویان تحت حمایت امداد همکاری خواهند کرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=36715
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن