اجتماعی

با 15 میلیون چه کاری راه بندازم؟

با 15 میلیون چه کاری راه بندازم؟ چطور بدون سرمایه کسب درآمد کنم؟ و سؤالاتی از این دست در جامعه بسیار رایج است. زیرا بسیاری از افراد جویای کار مانند دانشجویان و زنان خانه‌دار سرمایه خاصی در اختیار ندارند. اما خبر خوب این است که در دنیای امروز حتی بدون سرمایه هم می‌توان کسب و کار راه‌اندازی کرد. پس اگر شما به دنبال پاسخ با 15 میلیون چه کاری راه بندازم؟ هستید باید خوشحال باشید. زیرا همین سرمایه اندک شما را از رقیبان جلو می‌اندازد. بسیاری از کسب و کارهای آنلاین و خدماتی نیاز به سرمایه چندانی ندارند. ما در این مطلب تعدادی از مشاغلی که می‌توانند پاسخ سؤال با 15 میلیون چه کاری راه بندازم؟ باشند را معرفی می‌کنیم.

با 15 میلیون چه کاری راه بندازم؟ فروشگاه اینترنتی
با 15 میلیون چه کاری راه بندازم؟ فروشگاه اینترنتی

 

۱. فروشگاه اینترنتی

اولین و ساده‌ترین گزینه برای شروع کسب و کار با سرمایه کم، فروشندگی است. فروش آنلاین این فرصت را ایجاد کرده که همه افراد تنها با یک گوشی موبایل بتوانند کسب درآمد کنند. برای فروشندگی نیازی به سرمایه برای خرید اجناس و انبار کردن آنها ندارید. شما می‌توانید تنها به عنوان واسطه با معرفی اجناس تولید کنندگان به مشتریان کسب درآمد کنید. در واقع شما فقط ثبت سفارش می‌کنید و ارسال کالا هم بر عهده تولیدکننده خواهد بود.

۲. خدمات کامپیوتری

اگر در زمینه خدمات کامپیوتری یا نویسندگی مهارت دارید می‌توانید با خرید یک لپ‌تاپ به کسب درآمد بپردازید. امروزه شاخه‌های مختلف تولید محتوا یا طراحی سایت و امثال آن درآمد بسیار خوبی دارد. ضمن اینکه اغلب این کسب و کارها را می‌توانید به صورت آنلاین، دورکاری و پروژه‌ای انجام دهید.

۳. کسب و کار خانگی

کسب و کارهای خانگی از جمله مشاغلی هستند که به سرمایه زیاد برای شروع نیاز ندارند. اما برای موفقیت در این کسب و کار باید تلاش و پشتکار فراوان و یا یک تیم کاری خوب داشته باشید. چون صفر تا صد کسب و کار خانگی از تولید تا ارسال کالا بر عهده خود شماست. نوع کار را نیز باید بر حسب علاقه و توانایی‌های خود انتخاب کنید. فروش غذای خانگی، سبزیجات، ترشی و مربا، شیرینی خانگی ساده‌ترین گزینه‌های موجود است. البته اگر فضای کافی در اختیار دارید برخی دستگاه‌های تولیدی مانند عرق‌گیری یا روغن‌گیری هم به سرمایه بالایی نیاز ندارند.

مهارت ساخت زیورآلات طلا
مهارت ساخت زیورآلات طلا

 

۴.مهارت کسب کن

علیرغم وجود فهرست بلند بالایی از کارهای بدون نیاز به مهارت، هنوز هم کسب و کارهای مهارت محور بهترین نوع کسب و کار محسوب می‌شوند. در واقع افراد اندکی به دنبال کسب مهارت تخصصی و شروع یک کار حرفه‌ای هستند. بنابراین اگر شما سرمایه اندک خود را برای گذراندن یک دوره مهارت‌آموزی هزینه کنید در حقیقت بهترین سرمایه‌گذاری را انجام دادید. نکته مهم این است که باید مهارتی را انتخاب کنید که اولاً به آن علاقه داشته باشید و ثانیاً بازار خوبی داشته باشد. به عنوان مثال دوره ساخت زیورآلات طلا و نقره یا تعمیرات تخصصی موبایل از جمله مشاغلی است که در حال حاضر بازار خوبی دارند. حتی مشاغل سنتی مانند آرایشگری نیز جزو مشاغل پردرآمد محسوب می‌شوند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=81848
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن