صنعت-معدن-تجارت

با افتتاح پل بیلی جگین بشاگرد ،تردد اهالی ۴۸ روستای منطقه تسهیل می شود

 به گزارش تفاهم آنلاین؛ دکتر رضا اکبری معاون راهداری این سازمان با بیان این مطلب اظهار داشت: در پی بازدید وزیر راه و شهرسازی در زمستان گذشته از این منطقه و دستور ساخت پل بر روی این رودخانه و فراهم ساختن زمینه تسهیل عبور و مرور ساکنان، در مرحله نخست یک دستگاه پول لوله ای بر روی این رودخانه احداث شد و پس از انجام مطالعات اولیه و تامین تجهیزات مورد نیاز، پل خرپایی ۶۰ متری ساخته شد.
 معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این که این پروژه طی بازه زمانی دوماهه و با اختصاص سه میلیارد تومان اعتبار تکمیل شده است، اظهار داشت: از خصوصیات فنی این پل دارا بودن ۶۰ متر طول ، ۵ / ۵ متر عرض و دهانه ۶۰ متری است که با ظرفیت باربری هفت تن جهت استفاده و عبور و مرور وسایل نقلیه سواری و باری راه اندازی شده است.
 دکتر اکبری با اشاره به این که بشاگرد یکی از نقاط محروم در شمال شرقی استان هرمزگان است، گفت: اهمیت پل مذکور در این است که بخشی از محور سر دشت در استان هرمزگان را به نیک شهر در جنوب سیستان و بلوچستان وصل می کند و با راه اندازی آن تعداد ۴۸ روستا که جمعیت هر‌ کدام از آنها بالغ بر ۶۰۰۰ نفر می باشد از این راه مواصلاتی برخوردار می شوند.
 وی یکی از تاثیرات این پل را رفع انسداد جاده رافر در روستای درنگ مدو در بشاگرد خصوصا در ایام بارندگی و ناپایداری های جوی ذکر کرد.
 معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ابراز امیدواری کرد با احداث این پل در مسیر رودخانه جگین، روند خدمات رسانی به اهالی این منطقه، شتاب بیشتری بگیرد و شاهد تسهیل در عبور و مرور وسائط نقلیه باشیم .
لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=27690
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن