اقتصادی

بانک سوءپیشینه به درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار متصل شد

وب سرویس گواهی عدم سوپیشینه تحویل درگاه ملی مجوزهای کشور شد که در این راستا از هفته آینده متقاضیان مجوزهایی که از این درگاه درخواست می شود، نیازی به ارائه گواهی ندارند.

به گزارش تفاهم آنلاین، در راستای اجرا سیاست‌های دولت الکترونیک و شفافیت در فرایندهای اجرایی، وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری وزارت کشور و سازمان فناوری اطلاعات ایران تیر ماه سال جاری از پنجره واحد مجوزهای کشور رونمایی کرد.

پس از رونمایی رسمی از این پایگاه، اعلام شد که از این پس باید صدور تمامی مجوزهای رسمی کشور در حوزه‌های مربوط به کسب و کار از طریق درگاهی واحد انجام شود تا ارباب رجوع دیگر نیازی به مراجعه به نهادهای متعدد و ارائه مکرر مدارک کتبی خود به دستگاه‌های مختلف نداشته باشد. در همین راستا نیز تاکنون مجوزهای بخش‌های مختلف از جمله اصناف در این پایگاه بارگذاری شده است.

بر این اساس، با توجه به اینکه یکی از عوامل زمانبر بودن اخذ جوازهایی همچون جواز کسب، مربوط به گواهی سوءپیشینه می‌شود، به تازگی وب سرویس گواهی عدم سوءپیشینه برای کاهش فرایند اخذ مجوز، تحویل درگاه ملی مجوزهای کشور به نشانی G4B.ir شده است.

بنابراین پس از تکمیل فرایندها، از هفته آینده متقاضیان مجوزهایی که از این درگاه درخواست می‌شود همچون جواز کسب، نیازی به ارائه مدرک نخواهد داشت.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=12108
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن