گزارش

بانک سامان در عمل به مسئولیت اجتماعی رقم زد ؛ساخت مدرسه ۴۸ کلاسه به نام ایران

پرستو سهرابی پور

 

یکی از حسرت‌های عمیق  ایرانی‌ها در روزگار حال، تغییر مناسبات در خصوص کمک کردن، دست گیری و رسیدن به داد همنوع است. سنت حسنه‌ای که در گذشته خصلت جوانمردان بود و داستان‌ها و روایت های بسیاری برای گفتن داشت. در میان این رفتار اجتماعی کمرنگ شده اما بانک سامان به عنوان یک بنگاه اقتصادی علاوه بر موفقیت در حوزه بانکداری، در عمل به مسئولیت اجتماعی نیز خوش درخشیده است. آفتاب دیگر خواهی و محرومیت زدایی بانک سامان با کمک در حوزه‌های پزشکی و درمانی، آموزشی، ورزشی، فرهنگ و هنری، زیست محیطی و اجتماعی در سراسر ایران تابان است و گرمابخش. در این میان مدرسه‌سازی شعاع پرفروغ این بانک در خیرخواهی است که تا کنون ۹ مدرسه با ۴۸ کلاس ثمره آن بوده است.

مدرسه، پلاک۱

مدرسه سازی بانک سامان در سال  ۱۳۸۹ از استان بجنورد کلید خورد، مدرسه‌ای ۳ کلاسه که با نام شهدای بانک سامان در حافظه انسان دوستی این استان یادگار ماند.

مدرسه، پلاک۲

آبان ۱۳۹۴ دومین مدرسه بانک سامان در روستای کیذور استان خراسان رضوی با ۷ کلاس در مقطع ابتدایی با اهداء مبلغی از سر فصل خیریه بانک معادل ۲۰۵ میلیون تومان، پذیرایی دانش آموزان شد.

مدرسه، پلاک۳

مهرماه همان سال سومین  مدرسه ۶ کلاسه به نام شهدای بانک سامان، در شهرستان دشتستان استان بوشهر به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

مدرسه، پلاک۴

اردیبهشت سال ۱۳۹۵بانک سامان در ادامه مسیر پر خیر مدرسه‌سازی، با احداث مدرسه یک کلاسه در روستای بوربورهای وسطی از توابع استان لرستان که ۴۰ میلیون تومان هزینه در برداشت، چهارمین مدرسه را هرچند درمتراژ کمتر ولی با مهر بیشتر تقدیم شادی کودکان این روستای محروم کرد.

مدرسه، پلاک ۵

کلنگ پنجمین مدرسه ۴ کلاسه بانک سامان در اسفند سال ۱۳۹۵ با بودجه ۲۴۰ میلیون تومانی در روستای باهوکلات استان سیستان و بلوچستان به زمین خورد و پس از ۷ ماه در ۳۰ شهریور همزمان با بازگشایی مدارس افتتاح شد.

مدرسه، پلاک۶

مدرسه سازی بانک سامان در آبان ۹۶ رنگ و بوی دیگری گرفت. تاریخی که تکان‌های زمین برخی از روستاهای استان کرمانشاه را دچار خسارت‌های جانی و مالی زیادی کرده و زندگی هموطنان‌مان را به سختی کشید. بانک سامان با تخصیص بودجه هدایایی نوروزی و کمک نقدی کارکنان با ساخت خانه بهداشت و مدرسه در سرپل ذهاب به سهم خود، گرما را به زندگی مردمان نازنین آن دیار هدیه داد. مدرسه ۹ کلاسه‌رحمان که یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه در برداشت، مهرماه ۱۳۹۸ به بهره برداری رسیده و به عنوان ششمین پروژه ثبت شد.

مدرسه، پلاک۷

هفتمین مدرسه ۶ کلاسه بانک سامان آبان ۱۴۰۱ در روستای آبگاه از شهرستان نیکشهر استان سیستان و بلوچستان با صرف هزینه یک میلیارد تومان، امید و شادی ر ا به این روستای محروم ارمغان آورد، تاثیر تداوم ساخت مدرسه و کمک‌های دیگر بانک در این استان به گونه‌ای است که بنابر گفته برخی از مسئولان، سامان بذر امید را در مناطق محروم سیستان و بلوچستان کاشته است.

مدرسه، پلاک ۸

هشتمین مدرسه ۶ کلاسه در روستای قوشجان‌آباد از توابع شهرستان آق‌قلا استان گلستان با اختصاص یک میلیارد تومان، آبان ۱۴۰۱ به نام بعثت افتتاح و با اهدای لوازم التحریر خاطره آن شیرین‌تر شد.

مدرسه، پلاک ۹

مدرسه نهم که همنام بانک سامان است، با ۶ کلاس در روستای بچه دره از توابع شهرستان  راز و جرگلان استان خراسان آذر ماه سالجاری با بودجه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسیده ودر اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

پلاک، مدرسه سازی

بانک سامان تاکنون ۹ مدرسه با بالاترین استانداردهای ساختمانی و تجهیزات، در سراسر ایران ساخته و هزاران دانش‌آموز را راهی فضاهای آموزشی کرده است. همت بانک سامان در محرومیت زدایی همچنان جاری است، چرا که چندین مدرسه دیگر با سرمایه‌گذاری این بانک در اقصی نقاط کشور در دست احداث می‌باشد که به زودی به دانش‌آموزان و فرهنگیان کشور اهدا خواهد شد.

پلاک، مسئولیت اجتماعی آموزشی

حمایت از مؤسسه خیریه آراسته (حامی استعدادهای تحصیلی درخشان نیازمند) تجهیز مراکز آموزشی و مدارس، حمایت از بنیاد کودک و تأمین هزینه‌های کودکان بی‌بضاعت و حمایت از امور تحقیق و توسعه از دیگر اقدامات بانک سامان در عمل به مسئولیت اجتماعی در حوزه آموزش است.

 

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=102092
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن