بانک-بیمه-بورس

هدف‌گذاری بانک آینده ، پیشتاز در ترویج فرهنگ بانکداری اسلامی

با توجه به اهمیت و ضرورت اجرای دقیق فعالیت‌های بانکداری بدون ربا، با موافقت دکتر فطانت مدیرعامل بانک آینده و تصویب هیات مدیره بانک؛ «شورای عالی بانکداری اسلامی »، در این بانک راه‌اندازی شد.
این شورا با ترسیم چشم‌انداز بانک آینده به‌عنوان «بانک پیشرو در سال 1403 در اجرای صحیح موازین اسلامی در عملیات بانکداری بدون ربا»، فعالیت خود را آغاز کرد.
بانک آینده با تشکیل شورای عالی بانکداری اسلامی، نهادینه کردن رفتار و اخلاق اسلامی کارگزاران بانکی، فرهنگ‌سازی و ارتقای دانش همکاران در این زمینه و انطباق چارچوب قراردادهای بانک و فرایند های عملیاتی آن با موازین فقه اسلامی و قانون عملیات بانکداری بدون ربا را در دستور کار خود قرار داده است.
اجرای دقیق و صحیح قانون عملیات بانکداری بدون ربا، ایجاد مزیت رقابتی و جذب مشتریان بالقوه با رویکرد جدید، پیشتازی بانک آینده در پیاده‌سازی شاخصه‌های بانکداری اسلامی و بانکداری اخلاقی و هم‌چنین ترویج فرهنگ و گفتمان بانکداری اسلامی، از دیگر اهداف تشکیل این شورا است.
ارکان این شورا نیز متشکل از: مدیرعامل بانک آینده به‌عنوان رئیس شورا، یک‌نفر از عضای هیات مدیره بانک، یک‌نفر فقیه برجسته مسلط به امور بانکداری‌اسلامی (عضو شورای فقهی بانک مرکزی ج.ا.ایران)، یک‌نفر از معاونان، دو نفر از مدیران، نمایندگان امور حقوقی، اعتبارات، وصول مطالبات و مرکز تحقیقات و مطالعات بازار حسب مورد، یک‌نفر از اساتید دانشگاهی متخصص در اقتصاد اسلامی و هم‌چنین یک‌نفر به‌عنوان دبیر شورا مسلط به مباحث بانکداری اسلامی، اعضا ثابت و غیرثابت شورا را تشکیل می‌دهند.
راهبردهای شورای فقهی بانک آینده نیز در پنج محور: ترویج، توسعه و آموزش عملیات بانکداری‌اسلامی – بررسی میزان انطباق عملیات، نظارت و آسیب‌شناسی وضع موجود – بررسی چالش‌ها، راه‌کارها و اظهارنظر فقهی و مقرراتی – حمایت و تشویق پژوهش‌های کاربردی و عملیاتی – و پاسخ‌گویی به ابهام‌ها و پرسش‌‌ها با رویکرد رسانه‌محور، تعریف شده‌ است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=74888
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن