مناطق آزاد-گردشگری

بازنگری در گردشگری

دکتر قربانعلی تنگ شیر – استاد دانشگاه

 

جامعه ایران به عنوان یکی از باستانی‌ترین کشورهای جهان که تاریخ کهنی دارد و این تاریخ در دوره معاصر شکلی از آگاهی را ایجاد کرده و میراث فرهنگی و میراث معنایی را به وجود آورده است که این آگاهی نمی‌تواند  تحت هیچ شرایطی کنار گذاشته شود . مثل صنعت گردشگری که بیش از ۱۰ درصد از فعالیت‌های اقتصادی جهانی را به خود اختصاص داده و بیش از ۳۵۰ میلیون شغل را ایجاد  کرده است. گردشگری به طور پیوسته در حال بهبود است اما چالش‌های متعددی از ژئوپلیتیک گرفته تا اقتصادی باقی مانده است . این بخش امید فرصت را برای مردم در همه جا باز می‌گرداند .

اکنون زمان بازنگری در مورد گردشگری است . اینکه به کجا می‌رود و چگونه بر مردم و سیاره زمین تاثیر می‌گذارد.

اروپا و خاورمیانه در ردیف بهترین مراکز توریستی مورد نیاز گردشگران جهانی به ثبت رسیده است البته مناطق فرعی نظیر ترکیه، مکزیک، پرتقال، اتیوپی و هندوراس نیز پربازدید بودند به همراه آفریقا که توریست خاص خودش را دارند هیچ نشانه ای بهتر از بررسی نمودار فعالیت سفر و گردشگری برای بهبود وضعیت یک کشور وجود ندارد.

با توجه به اینکه جامعه ما در حال پیر شدن است و سفر و گردشگری می‌تواند به شاد بودن جامعه و توسعه ازدواج کمک کند ، زیرا در سفر شادی‌های زیادی به وجود می‌آید .بازنگری در شرایط قوانین گردشگری کشور توسط وزارت گردشگری لازم و ضروری به نظر می رسد . شرایط اقتصادی، تورم ، نرخ ارز، مناسبت‌های مسافرتی، نداشتن برنامه‌ریزی کاربردی در صنعت گردشگری، نداشتن زیرساخت‌های مناسب ارتباطی و اینترنتی، عدم توجه به سرمایه اجتماعی ،اعتماد عمومی و فرسودگی اقتصاد از عوامل  مهم  عدم رشد صنعت گردشگری کشور در ایران است .

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=100614
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن