گیلان

بازسازی ۴۲ سردهنه در شهرستان رضوانشهر

مدیر منابع آب شهرستان‌های رضوانشهر، ماسال و انزلی گفت: ۴۲ سردهنه در شهرستان رضوانشهر، بازسازی ، لایروبی و آبگذاری کامل شده‌اند.

به گزارش تفاهم آنلاین، بهرام بهرام پور با بیان اینکه مهم‌ترین منابع اصلی تامین آب اراضی کشاورزی شهرستان رضوانشهر به وسیله انشعاب ۴۴ سردهنه خاکی و ۱۸ سردهنه بتنی از پنج رودخانه اصلی شفارود، دیناچال، تیزرود، چافرود و نوکنده تامین می شود، اظهار داشت: تاکنون ۴۲ مورد از سردهنه‌های خاکی مذکور به طول تقریبی ۱۷ کیلومتر به طور کامل بازسازی، لایروبی و آبگذاری شده‌اند و کار دو سردهنه باقیمانده نیز به زودی به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به مساحت ۱۰ هزار هکتاری اراضی شالیزاری شهرستان رضوانشهر افزود: حدود ۸  هزار هکتار از این اراضی سنتی آبخور و ۲ هزار هکتار آبخور شبکه سفیدرود می‌باشند.

مدیر منابع آب شهرستان‌های رضوانشهر، ماسال و انزلی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از چاه‌های موجود در سطح شهرستان برای تأمین بخشی از نیاز آبی موجود رضوانشهر گفت: تعداد چاه‌های عمیق شهرستان  ۸۸ حلقه است که ۷۲ حلقه از آن‌ها در مدار بهره برداری قرار دارد و مابقی آن‌ها نیز به کمک سایر دستگاه‌های متولی، از جمله جهاد کشاورزی در حال تعمیر و تهیه لوازم و قطعات هستیم.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=69007
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن