اقتصادی

بازاریابی محتوایی : هزینه ی کمتر، بازدهی بیشتر

بازاریابی محتوایی ، استراتژی جدید و تاثیرگذاری است که برگ برنده ی شما در میان سایر رقباست. در دنیای رقابتی امروز، کمتر کسب و کاری است که به ارزش عمیق و تاثیرگذار بازاریابی واقف نباشد. اما بازاریابی محتوایی دارای استراتژی بی نظیری است که با کمترین هزینه ، بیشترین بازدهی را در حوزه ی فروش دارد. بنظر می رسد که اهمیت بازاریابی محتوایی در جهان آن قدر روشن است که صحبت کردن درباره آن دیگر ضرورتی نداشته باشد، با این حال، جای تعجب است که بخش قابل توجهی از کسب و کارها در کشور هنوز به درستی ضرورت بازاریابی محتوا را نمی دانند و حتی برخی نمی دانند ، بازایابی محتوایی به چه معناست؟ عده ای هم تنها درباره کلیات آن آشنایی دارند و بر این تصورند که اختصاص هزینه هایی برای بازاریابی محتوایی بیشتر یک کار تشریفاتی به نظر می رسد تا یک روند تاثیر گذار بر فروش.

مزیت های بازاریابی محتوایی نسبت به سایر روش های بازاریابی برای کسب و کارهای موفق به مراتب واضح تر است. چرا که اهمیت بازاریابی محتوایی و تاثیر آن را در بلند مدت بر کسب و کارشان دیده اند و زمانی که برندشان در اوج گرفت، عدم توانایی رقبا برای پیشی گرفتن از آن ها دیدنی است.

بسیاری از کارآفرینان برتر دنیا و سازمان های مطرحی در جهان نظیر مایکروسافت و … برای پیشبرد اهداف مارکتینگ خود دست به دامان محتوا شده اند. چرا که کارشناسان این حوزه به این باور رسیده اند که مردم دیگر از تکنیک های بازاریابی خسته شده و اغلب با چشم پوشی از بنرها و داد و بیدادهای تبلیغاتی، تبدیل به افراد ماهری در کسب اطلاعات شده اند و این هنر ماست که چگونه از تازه ترین روش های بازاریابی به دنبال جذب مشتری باشیم. شاید با خود بیاندیشید که هزینه تبلیغات و بازاریابی به روش های متداول نسبت به بازاریابی محتوایی کمتر است و سودآوری بیشتری برایتان خواهد داشت اما سخت در اشتباهید. بازاریابی محتوایی در خیلی از موارد نه تنها از نظر اقتصادی، بلکه از لحاظ سودآوری مالی هم به صرفه تر است. آنچه در کمپین های تبلیغاتی اهمیت بسزایی دارد، میزان هزینه ها است و اینکه مخارج انجام شده در چه موضوعاتی صرف شده است.  تحقیقات نشان می دهد که بازاریابی محتوایی نسبت به تبلیغات سنتی با بیش از شصت درصد هزینه ی کمتر، تا حداقل سه برابر، مشتریان بیشتری را جذب می نماید.

تمایز بزرگی که میان بازاریابی محتوایی و بسیاری از شیوه های رایج تبلیغات وجود دارد، درون سو بودن محتوا و برون سو بودن تبلیغات است. این تمایز ساده یعنی بر خلاف انواع تبلیغات متعارف، در بازاریابی محتوایی این مشتریان و مخاطبان علاقه مند هستند که به واسطه ارزش محتوا، با اختیار خودشان به کسب و کار شما نزدیک می شوند. استراتژی محتوایی بیشتر جذب کننده است تا تهاجمی. یعنی محتوا هرگز مزاحمت ایجاد نمی کند بلکه باعث جذب افراد می شود. از هر زاویه‌ ای که به دیجیتال مارکتینگ نگاه کنیم، محتوا ؛ نقشی کلیدی ایفا می‌کند و به نوعی می ‌توان آن را پیش ‌شرط هر استراتژی دیجیتال مارکتینگ دانست. زیرا هر پیام تبلیغاتی که به مخاطب منتقل می‌شود، از جنس محتوا است و این بر اهمیت بازاریابی محتوایی بیش از قبل می افزاید.

یکی دیگر از مزایای مهم آن مقرون به صرفه بودن این روش نسبت به سایر روش های سنتی در بازاریابی است.  اساس بازاریابی محتوایی از طریق تولید و انتشار محتوای مناسب، با ارزش و جذاب می کوشد ، ارتباطی پایدار، فعال و سودآور با جامعه ی مخاطب خود برقرار می سازد. مارکتینگ در این جا بیشتر به مفهوم فروش نزدیک است. شما در این شاخه از بازاریابی بطور مستقیم محصول خود را تبلیغ نمی‌کنید، بلکه با تولید انواع محتوا ، محصولات و برند خود را مطرح می کنید. وقتی مشتری نسبت به حضور شما و خدمتتان آگاه شد، در مورد خدمات و کالای شما با دیگران صحبت خواهد کرد، با ایجاد این ارتباط شما و محصولاتتان در بین مردم به عنوان یک برند شناخته خواهید شد و در کنار این مطالب در نهایت فروش شما افزایش خواهد یافت. بنابراین هدف صرف جذب مشتری نیست. بلکه با نگارش محتوا می توانید تمایزها، نقاط قوت و برتری های محصول و خدمات خود را نسبت به سایر کسب و کارهای مشابه بیان کنید تا در نتیجه ، هم تنها انتخاب از سوی مشتری باشید و هم در میان سایر رقبا به یک برند تبدیل شوید. در واقع تولید محتوای با کیفیت و اصولی ، بهترین راهکار جذب مخاطب وفادار است.

بازاریابی محتوایی و مزیت های آن
بازاریابی محتوایی و مزیت های آن

بازاریابی محتوایی بصورت مستقیم مزیت مهم افزایش فروش، کاهش هزینه‌ها و جذب بیشتر مشتریان را برایتان به ارمغان خواهد آورد. همین امر هم سبب شده است که برندهای برتر جهانی با وجود مقبولیت بالا و تثبیت جایگاه خود در بازار، باز هم تمرکز ویژه‌ ای بر این سبک از بازاریابی داشته باشند. پس وقت آن رسیده به عنوان یک کارآفرین و یا یک کسب و کار کوچک ، بازاریابی محتوایی را در دستور کار خود قرار دهید و از مزایای بی نظیر آن بهره مند شوید.

مهسا صالحی – ارشد مدیریت مالی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=88262
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن