صنعت-معدن-تجارت

ایدرو ۲۰ واحد پیشران بزرگ صنعتی را احیاء و نوسازی می کند

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین به نقل از معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو و نماینده معاون اول رئیس جمهور در نهضت احیاء واحدهای اقتصادی تفاهم نامه همکاری احیاء و نوسازی ۲۰ واحد پیشران بزرگ صنعتی را در حضور معاون اول رئیس جمهور امضاء کردند.

موضوع این تفاهم نامه که علی نبوی و سیدامیرحسین مدنی آن را به امضاء رساندند ، همفکری، همکاری، هم افزایی و مشارکت طرفین در تهیه مقدمات و ملزومات و تجهیزات لازم، فراهم آوردن سرمایه ضروری، انجام عملیات اجرایی مربوط به احیاء توانمندسازی و افزایش ظرفیت تولید ۲۰واحد صنعتی بزرگ و نیمه تمام ، ایجاد زمینه های تداوم فعالیت تولیدی واحدهای مزبور و نظارت در جهت استمرار فعالیت های تولیدی است.

معاون اول رئیس جمهور در این مراسم با تاکید بر اینکه نهضت احیای واحدهای اقتصادی و تولیدی یکی از ظرفیت های بزرگ برای پیشبرد اهداف دولت در راستای ایجاد اشتغال است ، گفت: سریع ترین و آسان ترین راه برای بازگرداندن سرمایه های معطل شده در کشور، احیای واحدهای تولیدی و اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل با تکیه بر شرکت های دانش بنیان است.

محمد مخبر با اشاره به وجود ۵۲ هزار واحد اقتصادی و تولیدی نیمه فعال و غیرفعال در کشور تصریح کرد: تمامی این بنگاه های اقتصادی سرمایه های کشور هستند که با فعال شدن آنها کمک بزرگی به اشتغال زایی و افزایش تولید ناخالص داخلی خواهد بود.

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو نیز در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه برای احیای ۱۵۰۰ واحد اقتصادی و تولیدی با اشاره به تجارب گسترده ایدرو در امر نوسازی صنایع تصریح کرد : بر اساس این تفاهم نامه ایدرو نسبت به شناسایی و احیای واحدهای صنعتی بزرگ و طرح های نیمه تمام اقدام کرده و کلیه مقدمات لازم اعم از عملیات ضروری و فرآیندهای شناسایی ، پایش ، انتخاب واحدهای موضوع تفاهم نامه ، ساماندهی ، احیاء ، توانمندسازی ، توان افزایی واحدها ، زمینه سازی تداوم واحدهای تولیدی ، تکمیل زنجیره تامین تا بازار فروش واحدها و استمرار نظارت جهت حفظ تولید واحدها را به عمل می آورد.

ابوالفضل کیانی بختیاری ، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به تفاهم نامه امضاء شده بین این سازمان و نهضت احیای واحدهای اقتصادی گفت : سازمان مدیریت صنعتی جهت عارضه یابی واحدها و برگزاری دوره های توانمندسازی و احیاگرانه اقدامات لازم را انجام دهد.

تفاهم نامه های ایدرو و سازمان مدیریت صنعتی با نهضت احیاء واحدهای اقتصادی بخشی از تفاهم نامه احیای ۱۵۰۰ واحد اقتصادی و تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل است که میان نهضت احیاء واحدهای اقتصادی و دستگاههای مرتبط از جمله زیر مجموعه وزارت صمت به امضاء رسیده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=86969
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن