صنعت-معدن-تجارت

ایدرو در مناطق ویژه اقتصادی به دنبال رونق و اشتغال

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) ضمن بازدید از بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی جهرم، از نزدیک روند پیشرفت پروژه‌های درحال اجرا را بررسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ، بابک احمدی همچنین در نشست با فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران شهرستان جهرم با تاکید بر لزوم و ضرورت توسعه زیرساخت طرح‌های صنعتی، تولیدی و افزایش سرمایه گذاری گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور (ایدرو) با تمرکز بر تسهیل و رفع موانع، توسعه صنایع پیشرفته و مزیت دار و احیا و نوسازی واحد‌های صنعتی است، لذا ضمن تلاش برای تامین منابع لازم برای سرمایه‌گذاری، در مشارکت با بخش خصوصی به دنبال کاهش ریسک برای سرمایه‌گذاران و توسعه بیش از پیش در سایر مناطق است.

احمدی با اشاره به اهداف ایدرو در رشد تولید، اظهار داشت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در منطقه ویژه اقتصادی به دنبال رونق و اشتغال است نه انتفاع که این رونق و توسعه با افزایش سرمایه گذاری معنا پیدا می‌کند. وی عنوان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی، تکمیلی و مواد غذایی و کشاورزی از جمله ظرفیت‌های خوب جهرم است که این ظرفیت بالقوه با بالفعل شدن موجب ارزش افزوده و توسعه فعالیت‌های اقتصادی و صادراتی و اشتغال پایدار می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز در این نشست گفت: ایجاد زیر ساخت‌های لازم، داشتن موقعیت استراتژیک، برخورداری از امتیازات لازم در جذب سرمایه گذار ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و جلوگیری از خام فروشی با وجود تولید محصولات کشاورزی، باغی زراعی، مرکبات درجهرم ازمزیت‌های خوب دراین منطقه است.

حمیدرضا ایزدی افزود: منطقه ویژه اقتصادی جهرم کوتاه‌ترین، نزدیک‌ترین و کم‌هزینه‌ترین مسیر ترانزیتی برای جابه‌جایی کالا‌ها است که ضمن تکمیل زیرساخت‌ها و باحضور سرمایه گذاران و تولید کالا‌های کمی و کیفی دراین مجموعه رشد تولید، توسعه فعالیت‌های اقتصادی، اشتغال پایدار ارتقاء صادرات کالا‌های غیرنفتی صورت می‌پذیرد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم هم در این نشست با ارائه گزارشی از زیرساخت های موجود و منحصر بفرد تامین شده در این سایت اقتصادی ابراز امیدواری کرد : با تغییر رویکرد همزمان با تکمیل نیازهای زیربنایی و ایجاد جذابیت بیشتر، فرایند بهره برداری از ظرفیت مغفول مانده و زیرساخت های تامین شده در این منطقه ویژه اقتصادی فراهم گردد.

مهدی شفیعیان همچنین در خصوص عملکرد و اقدامات صورت گرفته به انعقاد سه قرارداد حق بهره برداری از زمین و تاسیسات با متقاضیان سرمایه گذاری، صدور سه فقره جواز تاسیس واحد‌های صنعتی در کوتاه ترین زمان ممکن، واردات ۴۵۰ تن ورق فولادی و صادرات بیش از ۱۰۰۰ تن خرما از گمرک منطقه با اولین کد گمرکی ویژه شهرستان اشاره کرد .

سرمایه گذاران حاضر در جلسه نیز به نوبه خود مسایل و مشکلات خود را مطرح کردند و درخواست تسهیل و رفع موانع را خواستار شدند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=99118
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن