کارآفرینی

ایجاد 1556 شغل توسط زنان کارآفرین 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، از معرفی 1556 شغل (۷۲۳ شغل شهری و ۸۳۳ شغل روستایی)که توسط زنان کارآفرین ایجاد شده است در ششمین دوره طرح «انتخاب مردمی زنان کارآفرین برتر» خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، معصومه ابتکار در حاشیه مراسم ملی تقدیر از بانوان برگزیده طرح «انتخاب مردمی زنان کارآفرین برتر» که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، ضمن گرامیداشت ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و هفته وحدت، اظهار کرد: هفته وحدت، فرصت مناسبی برای الگوگیری از شخصیت بزرگ پیامبر اسلام(ص) به عنوان اسوه حسنه و نمونه انسان کامل و متعالی است.

وی با اشاره به برگزاری ششمین دوره طرح «انتخاب مردمی زنان کارآفرین برتر» در سطح کشور، یادآور شد: در هر دوره ۲۰ زن کارآفرین برتر انتخاب می شوند، لذا تاکنون ۱۲۰ زن کارآفرین برتر را معرفی کردیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: شرایط سخت ناشی از تحریم های ظالمانه در کنار شیوع کرونا، مشکلات زیادی را برای فعالیت های اقتصادی و تولیدی و کسب‌وکارها به وجود آورده است، لذا معرفی زنان کارآفرین نشان دهنده امید به آینده ایران است.

ابتکار با بیان اینکه کار و تلاش در نهاد مردمان ما در شهر و روستا نهادینه شده است، گفت: جنگ روانی و تحریم های اقتصادی برای ناامید کردن مردم ایران است، اما ملت دست از تلاش برنمی دارند.

وی، اجرای طرح «انتخاب مردمی زنان کارآفرین برتر» را ذیل سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده دانست که گام موثر جهت تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: به دنبال شناسایی و معرفی زنان کارآفرین هستیم، لذا دوره هفتم طرح مذکور از ۱۵ آبان ماه جاری با مراجعه به سایت women.gov.ir آغاز می شود.

معاون رئیس جمهور، کارآفرینی را موجب ارتقای سطح معیشت خانوارها دانست و اضافه کرد: تسهیلات حمایتی نیز با همکاری صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه‌تعاون به کارآفرینان پرداخت می شود. پیگیر بیمه بانوان در حوزه تولید صنایع دستی به ویژه فرش و گلیم نیز هستیم.

ابتکار از نهایی شدن دستورالعمل اجرایی استانداردهای مربوط به مشاغل خانگی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان استاندارد خبر داد و خاطرنشان کرد: این دستورالعمل که به استانداردسازی مشاغل خانگی کمک می کند، به زودی ابلاغ خواهد شد، زیرا درصد بالایی از مشاغل خانگی بر عهده بانوان است، پس زنان کارآفرین می توانند با این استانداردسازی موفق تر عمل کنند.

وی با تاکید بر لزوم شبکه سازی بازارهای مجازی و فروش آنلاین محصولات تولیدی زنان، یادآور شد: به ویژه در شرایط کرونا، نیازمند بازاریابی و فروش محصولات و خدمات به صورت آنلاین هستیم. همچنین فضای مجازی بستر خوبی برای معرفی فعالیت های تولیدی است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=53154
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن