بین الملل

اوکراین در آستانه نکول بدهی

دولت اوکراین اعلام کرد نتوانسته با برخی از دارندگان خارجی اوراق قرضه خود درباره بازسازی بدهی ۲۰ میلیارد دلاری به توافق برسد.

به گزارش تفاهم آنلاین  به نقل از راشاتودی، دولت اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که نتوانسته است با برخی از شرکت‌های خارجی دارنده اوراق قرضه این کشور که شامل غول‌های مالی آمریکا یعنی بلک راک BlackRock و پیمکو Pimco می‌شود، درباره بازسازی بدهی ۲۰ میلیارد دلاری اوراق قرضه یورو به توافق برسد.

در فوریه ۲۰۲۲، دارندگان اوراق قرضه اوکراین به دلیل جنگ با روسیه، جریان بدهی این کشور را به مدت دو سال متوقف کردند.

اما این توافق در ماه اوت به پایان می‌رسد و دارندگان اوراق قرضه اوکراین نگران هستند که کی‌یف نتواند پرداخت سود بدهی خود را از سر بگیرد.

در صورت عدم تسیل بدهی جدید، ممکن است اوکراین دچار نکول شود که به رتبه اعتباری آن آسیب می‌رساند و توانایی این کشور را برای استقراض در آینده تضعیف می‌کند.

مذاکرات رسمی بین کی‌یف و یک کمیته موقت متشکل از طلبکاران که نماینده یک پنجم از ۲۰ میلیارد دلار اوراق قرضه اروپایی معوقه این کشور است، نزدیک به دو هفته است که در جریان است.

اوکراین از دارندگان اوراق قرضه می‌خواهد که کاهش شدید ارزش بدهی را بپذیرند، زیرا تلاش می‌کند تا خواسته‌های صندوق بین المللی پول برای بازسازی اوراق قرضه را به منظور حفظ دسترسی به بازار‌های بین المللی برآورده کند.

دولت اوکراین در بیانیه‌ای گفت: اگرچه اوکراین و کمیته اعتباری موقت در طول دوره رایزنی درباره شرایط بازسازی به توافق نرسیدند، (آنها) به تعامل و گفتگو‌های سازنده از طریق مشاوران مربوطه خود ادامه خواهند داد.

سرگئی مارچنکو، وزیر دارایی اوکراین طی اظهاراتی تایید کرد که مذاکرات با دارندگان اوراق قرضه ادامه خواهد یافت. وی پیش بینی کرد که تا اول اوت طرفین به توافق برسند.

پیش از این، یک مقام بانک جهانی هشدار داده بود که اوکراین ممکن است در اوایل سال آینده میلادی ورشکست شود، مگر اینکه کشور‌های غربی با حذف بدهی از دفتر حساب خود یا تغییر ساختار بدهی‌های این کشور موافقت کنند.

 

منبع: تسنیم

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=105105
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن