بانک-بیمه-بورس

اهمیت ترویج و اطلاع رسانی در صنعت بیمه

همزمان با برگزاری “چهاردهمین نمایشگاه بين المللی بورس، بانک و بیمه” کارگاه اهمیت ترویج و اطلاع رسانی در صنعت بیمه با حضور جواد گودرزی- معاون روابط عمومی بیمه مرکزی ، نصرت اله محمدی- مدیر روابط عمومی بیمه البرز، سید فرید میر موسوی- مدیر روابط عمومی بیمه دی و همچنین مریم زمردیان- مدیر روابط عمومی بیمه سامان  برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین؛ تهیه و تدوین سند توسعه فرهنگ بیمه، برنامه ریزی برای گنجاندن مفاهیم بیمه ای در کتب درسی مقطع متوسطه، برنامه ریزی جهت آموزش مفاهیم بیمه ای به کودکان در قالب نمایش و… ، نقش روابط عمومی ها در توسعه فرهنگ بیمه، لزوم اصلاح ساختار و تشکیلات روابط عمومی، لزوم نگاه ویژه به روابط عمومی ها توسط سازمان ها و مسوولان و متعاقب آن نقش روابط عمومی ها در تحول و پویایی سازمان ها و… مهم‌ترین محورهای این پنل تخصصی بود.

مدیرروابط عمومی بیمه دی:

ترویج فرهنگ بیمه ضامن توسعه ضریب نفوذ بیمه در کشور است

سید فرید میر موسوی، مدیر روابط عمومی شرکت بیمه دی در این پنل تخصصی گفت: اطلاع رسانی صرف از شرکت های بیمه نمی تواند به رفع موانع فرهنگی موجود در جامعه کمک کند. وی از رسانه ها خواست، صنعت بیمه  را به صورت عام فهم تری در جامعه ترویج دهند.

مدیرروابط عمومی  بیمه دی در ادامه افزود: رسانه ها باید محتوایی را تولید کنند که به افزایش سطح فرهنگ بیمه کمک کند و درواقع ترویج فرهنگ بیمه ،ضامن توسعه ضریب نفوذ  بیمه در کشور خواهد شد.

مدیرروابط عمومی بیمه البرز:

تحمیل عوارض متعدد به شرکت های بیمه موجب عدم رشد صنعت بیمه شده است

عدم حمایت حاکمیت از صنعت بیمه و تحمیل عوارض متعدد به شرکت های بیمه موجب عدم رشد مناسب صنعت بیمه و عمده دلیل عدم ترویج فرهنگ بیمه است. نصرت اله محمدی در این پنل ضمن نام بردن از بیمه مرکزی، سندیکای بیمه گران ایران، شرکت های بیمه، شبکه فروش بیمه ها و حاکمیت به عنوان کنشگران و نقش آفرینان ترویج بیمه و وظایف هر یک از آنها نقش حاکمیت در ترویج بیمه را منحصر به فرد و بسیار با اهمیت دانست. وی با اشاره به تحمیل عوارض متعدد به شرکت های بیمه طی دو دهه اخیر، این عوارض را سبب تضعیف بنیه اقتصادی شرکت های بیمه و زیان ده شدن عملیات بیمه ای و عدم ترویج بیمه در کشور دانست.

مدیر روابط عمومی بیمه البرز افزایش عوارض و افزوده شدن سازمان صدا و سیما و هلال احمر در سال ۱۴۰۱ به سازمان هایی که از محل بیمه شخص ثالث عوارض دریافت می‌کنند را موجب تضییع حق بیمه گذاران دانست .

مدیر روابط عمومی بیمه سامان :

شبکه فروش و رسانه ها در ارتقاء فرهنگ بیمه تاثیر بسزایی دارند

مریم زمردیان، مدیر روابط عمومی بیمه سامان در این پنل گفت:  یکی از عنوان های شاخص توسعه یافتگی، رشد و توسعه اقتصادی در هر کشور است. بیمه نیز به عنوان یکی از ابزار های مدیریت ریسک و تامین و امنیت خاطر در جامعه که گسترش رفاه اجتماعی و رشد اقتصادی و سرمایه گذاری را به همراه دارد ، نشان از اهمیت جایگاه صنعت بیمه در اقتصاد هر کشور محسوب می شود. لذا برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور، توجه ویژه به اقناع افکار عمومی و تلاش برای  گسترش فرهنگ بیمه در اقشار مختلف مردم را می طلبد و از آنجا که فرهنگ اساس هر جامعه پویاست، اطلاع رسانی و ترویج بیمه سبب افزایش سطح رفاه عمومی که یکی از مولفه های امید به آینده است را توسعه و تعمیم می دهد. از این رو روابط عمومی نقش بسزایی در ایجاد اعتماد در جامعه و به سبب آن رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی را دارد.  وی افزود: آموزش و آگاهی رسانی از عوامل اصلی ترویج فرهنگ بیمه و معرفی محصولات بیمه ای است و این رسالت بر عهده روابط عمومی های صنعت بیمه است. زمردیان تصریح کرد: شبکه فروش و رسانه ها در ارتقاء فرهنگ بیمه تاثیر بسزایی دارند که با ترویج فرهنگ بیمه از سوی رسانه ها افزایش ضریب نفوذ بیمه را به دنبال خواهد داشت. وی تاکید داشت: بایستی از کمپین های تبلیغاتی و اطلاع رسانی آن از طریق روابط عمومی ها در صنعت بیمه برای ترویج فرهنگ بیمه استفاده کنیم.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=86030
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن