گیلان

اهدای ۱۴۲۵ کمک هزینه ازدواج به مددجویان کمیته امداد گیلان

معاون حمایت، سلامت و خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان از اهدای ۱۴۲۵ کمک هزینه ازدواج به افراد تحت پوشش این نهاد درسال جاری خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، عباس فلاحتی اظهار داشت: کمیته امداد استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۲۵ فقره هدیه ازدواج را به افراد تحت پوشش خود اهداء کرد که ارزش هر فقره بین ۵ تا ۲۵ میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه این کالاهای غیرنقدی شامل یخچال، تلویزیون، ماشین­ لباسشویی، جاروبرقی، اجاق گاز و برخی از لوازم ضروری منزل بوده است، گفت: این لوازم از محل منابع کمیته امداد و مشارکت نیکوکاران تهیه شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان، با برشمردن اهداف این طرح، گفت: تشویق مددجویان به ازدواج و نهادینه کردن این سنت پسندیده در جامعه، ترویج ازدواج آسان و کمک به ازدواج فرزندان خانواده‌های نیازمند و مددجویان از اهداف این طرح می‌باشد که با همکاری و مساعدت خیّرین نیک‌اندیش محقق شده است.

فلاحتی ادامه داد: کمیته امداد علاوه بر پرداخت کمک هزینه ازدواج به دختران و پسران خانواده‌ها‌ی تحت حمایت این نهاد، تا سقف ۱۵ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه بدون بهره در قالب وام کارگشایی به این افراد پرداخت می‌نماید که طی سال جاری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به نقش مهم حامیان، خیّران و دستگاه‌های اجرایی در توانمندسازی خانواده‌های نیازمند، اظهار کرد: کمک به تأمین جهیزیه دختران تحت پوشش و پرداخت کمک هزینه ازدواج فرزندان پسر از جمله حمایت‌های کمیته امداد در راستای ترویج فرهنگ حسنه ازدواج است تا در سایه این امر مهم، زمینه‌های لازم برای ازدواج موفق و پایدار برای خانواده‌های تحت حمایت فراهم آید و از بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه پیشگیری شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان، در ادامه عنوان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری، با برگزاری کلاس‌های آموزشی مشاوره ای توسعه ازدواج مجدد پایدار و حمایت‌های صورت گرفته، ۱۰۷ ازدواج مجدد موفق و پایدار انجام شده است.

فلاحتی در پایان سخنان خود، ضمن قدردانی از خیّران و نیکوکاران، خاطرنشان کرد: بالغ بر ۵۰۰ زوج تحت حمایت در انتظار دریافت خدمت جهت شروع یک زندگی آبرومندانه و شرافتمندانه می‌باشند که امید است با دستان مهربان و گشایش‌گر عزیزان نیکوکار، هر چه زودتر این امکان میّسر شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=66286
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن