مناطق آزاد-گردشگری

اهتمام ویژه دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد بر توانمندسازی بانوان مناطق

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری _ صنعتی و ویژه اقتصادی، گفت: بیش از یک و نیم میلیون نفر در مناطق آزاد کشور سکونت دارند و جامعه بانوان ما در شعاع تاثیر مناطق آزاد فعالیت می کنند که باید با دید وسیع تر نسبت به موضوعات بانوان فکر و برنامه ریزی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ، سعید محمد در ارتباط ویدئوکنفرانسی با بانوان شاغل در سازمان های مناطق آزاد ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت روز زن افزود: امروز مشکلات اقتصادی بر وضعیت زندگی مردم سایه افکنده و سبب افزایش آسیب های اجتماعی بویژه طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی شده است که باید شناسایی شود.
وی ادامه داد: ضروری است جامعه آماری درستی را تنظیم کنیم و برای تک تک آن برنامه ریزی داشته باشیم و در کنار سایر نهادها و همه بزرگوارانی که در حوزه بانوان در مناطق آزاد فعال هستند به صورت ویژه به آسیب های اجتماعی مناطق رسیدگی و برنامه ریزی کنیم و نسبت به آن باید اهتمام ویژه داشته باشیم.
مشاور رئیس جمهور، توانمندسازی بانوان را از موضوعات مهم و در دستور کار اصلی دبیرخانه و مناطق آزاد کشور دانست و گفت: حضور سرمایه گذاران در مناطق آزاد فرصت مغتنمی است و باید حداکثر بهره را ببریم و از این طریق مشکلات بانوان را حل و فصل نماییم. پیشنهاداتی را آماده کنیم که سرمایه گذاران در بدو ورود و در زمان اخذ پروانه و تنظیم قرارداد کاری به اشتغال بانوان اهتمام ویژه داشته باشند.
سعید محمد در ادامه به کارخانه تولید پوشاک در منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و افزود: در این کارخانه تولیدی حدود 600 بانوی سرپرست خانوار مشغول به فعالیت هستند و این ایده کارفرما بسیار قابل احترام و ستودنی است.
وی احترام به کرامت بانوان و ایجاد ابزارهای حمایتی برای آنان را از وظایف مدیران مناطق برشمرد و گفت: ما جامعه ای هستیم با یکسری مشخصات و شاخصه های خاص، که در این فضا بانوان نسبت به آقایان آسیب پذیرتر هستند و باید مورد دغدغه مسئولین مناطق باشند.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی بر تشکیل اتاق فکری با حضور نخبگان و صاحب نظران در مناطق آزاد با هدف بهبود و کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق تاکید کرد و افزود: در راستای توانمندسازی شهروندان برای نیل به جامعه‌ایی مطلوب توجه به این قشر بسیار حائز اهمیت است و باید با جدید پیگیری شود. این نقطه اتصالی است بین جامعه بانوان در مناطق آزاد و رئسای مناطق که به صورت قانونمند و ضابطه مند طراحی و دستورالعمل های آن ابلاغ و اخذ شوند.

گفتنی است؛ سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق‌آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی با اهدای گل از خدمات و زحمات بانوان شاغل در دبیر خانه شورایعالی تقدیر کرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=81189
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن