گزارش

انواع سیم خاردار – قیمت و بهترین مرکز خرید سیم خاردار

سیم خاردار چیست؟

سیم خاردار سیمی ارزان قیمت است که عمدتاً در ساخت شبکه های حصاری استفاده می شود. این محصول با استفاده از فولاد گالوانیزه (روی) بین دو طرف با تیغه های تیز در فواصل زمانی معین پیچیده می شود. این تیغه ها از بالا رفتن افراد و حیوانات روی نرده ها یا دیوارها جلوگیری می کنند.
استفاده از این ابزار باعث تغییر استفاده از توری و زندگی در دنیای صنعتی شده است. تقریباً همه در حال حاضر به یک روش از سیم خاردار استفاده می کنند. این امر به تدریج نیاز به فنس کشی در اطراف ملک را از بین می برد. این بدان معناست که دام ها می توانند بدون مانع چرا کنند و کشاورزی می تواند بهتر انجام شود بدون اینکه صاحب آن نگران دزدی و حمله حیوانات وحشی باشد. ایده اصلی استفاده از سیم خاردار این بود که نرده های چوبی گران هستند و کمک چندانی به جلوگیری از دزدان نمی کردند. با سیم خاردار می توان همه چیز را بهتر کرد.

سیم خاردار به صورت کلاف بسته بندی می شود و وزن هر کدام بسته به نیاز مشتری بین 15 تا 25 کیلوگرم است. ضخامت سیم بسته به سفارش ممکن است متفاوت باشد. سیم خاردار به دلیل نصب و باز شدن سریع، دوام و استحکام بالا که به دلیل خاردار بودن از عبور و مرور حیوانات جلوگیری می کند، قابلیت استفاده در محیط های مختلف با شرایط آب و هوایی متفاوت و حمل و نقل آسان طرفداران زیادی دارد. جدای از مزیت های ذکر شده، صرف نظر از اینکه هزینه نرده بندی به نوع، جنس و استاندارد تولید بستگی دارد، عموماً مقرون به صرفه بوده و هزینه کمتری نسبت به سایر روش ها دارد.
برای اولین بار، در سال 1867 در ایالات متحده، در سال 1867، لوسیون B. Smith و Count Ohio موفق به ثبت اختراع سیم خاردار، یکی از پرکاربردترین شبکه های حصاری شدند. استفاده از حصار سیمی در سبک امروزی نیز اولین بار توسط یک معمار فرانسوی به نام Leonce Agn توسعه یافت.

سیم خاردار خطی

انواع سیم خاردار

سیم خاردار یک وسیله امنیتی است که به دلیل نصب آسان و قیمت مناسب بسیار محبوب است. تمامی مراحل تبدیل این سیم مفتول فولادی به سیم خاردار توسط دستگاه های اتوماتیک انجام می شود. این را می توان در یک فرآیند تولید رشته تک یا دو مفتول انجام داد. در نوع دیگری از مفتول ها از ورق فلزی به عنوان ماده اولیه استفاده می شود.
سیم خاردار در دو نوع زیر ساخته می شود:
سیم خاردار حلقوی
سیم خاردار خطی

سیم خاردار خطی

این نوع سیم خاردار از دو سیم تشکیل شده است. یکی از آن نخ ها مفتول پایه است که دو تا دو و نیم میلی متر طول دارد. مفتول دیگر به دور سیم پایه یا قاب پیچیده می شود و طول آن دو و نیم میلی متر است.
در تولید این محصول از مفتول گالوانیزه گرم استفاده شده است که بسیار مقاوم و بادوام است. وزن هر گلوله سیم کلاف بسته به نوع سفارش و نیاز مشتری و از 15 تا 25 کیلوگرم می باشد و هر رول دارای 10 متر مفتول می باشد.
ساده و سریع، انعطاف پذیری بسیار بالا در نصب و ظرفیت بازشو، عدم مزاحمت حیوانات و هزینه کم آن از مهم ترین ویژگی هایی است که این نوع توری سیمی را محبوب کرده است.
سیم خاردار خطی به دو نوع سیم خاردار خطی سوزنی و سیم خاردار خطی تبری یا تیغی تقسیم بندی می شود.

سیم خاردار خطی سوزنی

نام انواع سیم خاردار خطی کاملا شبیه به مدل های سیم خاردار مدور است و در تعریف کمی متفاوت است. سیم خاردار خطی از دو سیم گالوانیزه به عنوان محور اصلی تشکیل شده است و دو سیم دیگر خارهای آن را تشکیل می دهند. بنابراین سیم خاردار سوزنی خطی از 4 رشته سیم گالوانیزه تشکیل شده است که 4 خار را تشکیل می دهد. این نوع سیم خاردار عمدتاً برای حفاظت از باغات یا زمین های کشاورزی استفاده می شود و نسبت به سیم حلقوی ارزانتر است.

سیم خاردار خطی تبری

سیم خاردار تبری کمی پیشرفته تر از نسخه های سوزنی خود هستند و به جای استفاده از چندین سیم گالوانیزه، تیغ های گالوانیزه را با دستگاه روی مفتول اصلی می سازند. فاصله بین این تیغه ها بسیار کم و حدود 7 سانتی متر است، بنابراین می تواند مانع قابل قبولی باشد. خرید و فروش سیم خاردار خطی به صورت کلاف صورت می گیرد و وزن هر کلاف حدود 20 تا 25 کیلوگرم است.
مزایای استفاده از سیم خاردار خطی
قیمت مناسب یکی از مهمترین مزیت های سیم خاردار خطی است.
برای جلوگیری از ورود حیوانات و حمله به زمین های کشاورزی یا باغ بسیار مفید است.
انعطاف پذیری بالایی دارد.
به سرعت و با کمی تلاش قابل نصب است.
همچنین مقاوم در برابر گرما و سرما و مقاوم در برابر زنگ زدگی است.

سیم خاردار حلقوی

سیم خاردار حلقوی به شکل حلقه و جنس آن فولاد گالوانیزه است. این ابزار از هسته فولادی فنری قوی ساخته شده است که قطر سیم اصلی آن 2.5 میلی متر و قطر نوک آن 2 میلی متر است. سیم خاردار گرد در مقایسه با نوع خطی خود قیمت بالاتری دارد و البته کاربرد بیشتری نیز دارد. سیم خاردار گرد به چند نوع تقسیم می شود که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

سیم خاردار حلقوی

سیم خاردار حلقوی ساده

این سیم خاردار در پادگان ها بیش از هر جای دیگری رایج است. این نوع سیم خاردار که ساده نیز نامیده می شود به دلیل قطر بیشتر از حد معمول برای مصارف امنیتی مناسب تر است و از یک رشته سیم گالوانیزه به قطر 3 میلی متر و دو سیم خاردار به قطر 3 میلی متر تشکیل شده است.

سیم خاردار حلقوی تبری

به این نوع سیم خاردار، سیم خاردار لیزری نیز گفته می شود. سیم خاردار حلقوی تبری Axe Ring یکی از جدیدترین و پرکاربردترین سیم خاردارهای دنیاست. مفتول فولادی گالوانیزه محور اصلی آن را تشکیل می دهد و به جای سیم های فولادی دیگر، تیغه های فولادی گالوانیزه در فواصل و به شکل تبر به داخل محور اصلی متصل می شوند. ساختار اصلی این حصار سیم خاردار گالوانیزه گرم بوده و در مراکز نظامی و امنیتی و همچنین خطوط مرزی کاربرد دارد.

نحوه نصب سیم خاردار

نصب سیم خاردار کار سختی نیست و به راحتی انجام می شود، اما نیاز به دقت و توجه زیادی دارد. در زیر به مراحل نصب سیم خاردار می پردازیم.
– رعایت تکنیک های ایمنی (پوشیدن لباس محافظ، چکمه، دستکش و عینک)
– طراحی نقشه نصب سیم خاردار
– برای ایجاد پایه مقاوم قوی در برابر نصب سیم خاردار
– نصب سیم خاردار
نتیجه گیری
در این مطلب به ارائه سیم خاردار و انواع آن پرداخته ایم. سیم خاردار یک محصول محافظ فولادی است. از گذشته تاکنون بیشتر در صنایع نظامی، کشاورزی و حتی شخصی مورد استفاده قرار می گرفته است. هر سیم خاردار حلقوی یا خطی را می توان در موارد مختلف استفاده کرد.
برای خرید سیم خاردار و سایر محصولات مفتولی فولکا با شماره  09380388300 تماس بگیرید.

 

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=96110
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن