بین الملل

انتخابات آمریکا هنوز هم دغدغه رسانه‌های جهان است

آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند. مهمترین اخباری که امروز کوچویی به آنها پرداخته است، افزایش آرای جو بایدن در انتخابات آمریکا، اصرار ترامپ برای وجود تقلب در این انتخابات و مهمتر از همه بلایی است که کرونا بر سر جهان آورد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، روایت آلبرت کوچویی از اخبار مهم رسانه‌های جهان در روز یکشنبه (دوم آذر ماه ماه) بدین شرح است: همچنان انتخابات آمریکا بسیاری از رسانه‌های جهان را درگیر کرده است.

«فایننشال تایمز» نوشته است: ترامپ در جنگ پس از انتخابات، همه شیوه‌ های زمینی را سوزاند و باد هوا کرد.

«گاردین» نیز نوشته است: ترامپ، بیهوده، دل به آخرین ایستگاه برای به هم‌ریختن این نتیجه آرا بسته بود. جورجیا هم رای به جو بایدن داد.

«ایندیپندنت» گفته است: دیدار ترامپ با رهبران جمهوری‌ خواه در کاخ سفید، برای آرای میشیگان، حاصل نومیدسازی برای رئیس‌ جمهوری داشت.

«اکونومیست» نوشته است: پذیرفتن نتیجه نومیدساز انتخابات، بخش کلیدی دموکراسی است. ترامپ، این را ندانست؛ جمهوری‌ خواهان باید آن را بفهمند.

«اکونومیست» در ادامه عنوان کرده است: با بیرون کشیدن نیروهای آمریکا در افغانستان و شیوع بیماری کووید_۱۹، رقابت‌ های تولید واکسن این بیماری و بدهی کشورهای فقیر شاید از مهم ترین چالش‌های جو بایدن باشد، اما مهم‌ ترین چالش او باید رفتار آمریکا با چین باشد. البته اگر تا آن هنگام ترامپ، شکست خود را پذیرفته و تن به ترک کاخ سفید بدهد. ترامپ فناوری چین را تهدیدی برای آمریکا دانست و با آن جنگید و به گونه‌ ای بر سر ارتباطات جی ۵ با متحدان اروپایی‌اش در ستیز بود.

از سوی دیگر روزنامه‌ «لوفیگارو» در فرانسه و «اکونومیست» در انگلیس نگاهی به سال ۲۰۲۰ دارند. «لوفیگارو» در گزارشی با عنوان «۲۰۲۰ سال بی‌سر و سامانی و سیل بی‌امان کووید_۱۹» نوشته است: داستان بزرگ همه‌گیری، بی‌کاری تروریسم و تغییرات آب و هوایی بود و اینکه بسیاری از جوان‌ ها احساس درماندگی و حتی بی‌ بند و باری را تجربه کردند. تنها خلاقیت و تعهد آنها را مقاوم و ایستا ساخت.

«اکونومیست» نیز در این زمینه نوشته است: ۲۰۲۰ سالی که نبود هر آن چه می‌ توانست باشد، به سال ۲۰۲۱ پرتاب کرد. المپیک ۲۰۲۰، اکسپو ۲۰۲۰ تنها فوتبال اروپا بود که توانست، رویای پرشور ماندن را زنده نگاه دارد.

* در حاشیه خبرها:

«ال پائیس»، روزنامه اسپانیایی نوشته است: تصور کنید که ۹۰۰ هزار کهکشان راه شیری را به یکدیگر در یک خط بچسبانید. این مقدار اندازه در ازای جهان هستی است. دانشمندان عنوان می‌ کنند که در فضا اجرامی هستند که قابل دیدن نیستند، این یعنی که نور آنها قادر به رسیدن به ما نیست. پس عالم بزرگ‌ تر از آن چیزی است که قادر به دیدن و اندازه‌گیری آن هستیم. تا سال ۱۹۲۰ تصور می‌ شد کهکشان راه شیری در عالم یگانه است. اما تلسکوپ فضایی هابل نشان داد که چنین نیست. از این رو تا کشف ابزار قدرتمند دیگر برای دیدن عالم قادر به تخمین دقیق بزرگی آن نخواهیم بود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=55305
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن