انرژی

امکان احداث ۱۲۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور

مدیرکل دفتر پتانسیل‌سنجی و ارزیابی منابع ساتبا گفت: از سال ۱۳۹۷ تاکنون با انجام مطالعات پتانسیل‌سنجی، موفق به شناسایی ۱۲۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات ظرفیت احداث نیروگاه تجدیدپذیر و پاک در کشور شده‌ایم.

به‌گزارش تفاهم آنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت نیرو، میترا غلامی افزود: از پائیز سال ۱۳۹۷ دفتر پتانسیل‌سنجی و ارزیابی منابع ساتبا تهیه مجموعه کتابچه‌ های “شناسایی سایت‌ های پرپتانسیل و ارزیابی منابع انرژی‌ های تجدیدپذیر کشور” را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: تاکنون شناسایی مناطق مستعد در حوزه‌ های انرژی تجدیدپذیر شامل خورشیدی، بادی، زمین‌ گرمایی، زیست‌ توده و برق‌آبی به تفکیک برای ۳۱ استان کشور و همچنین جزایر آن صورت پذیرفته است که نتایج این مطالعات ماهیانه در وب سایت ساتبا در دسترس عموم قرار می‌ گیرد.

غلامی گفت: در حال حاضر مجموع پتانسیل نظری یا تئوری شناسایی شده در بخش انرژی خورشیدی، بالغ بر ۷۰ هزار مگاوات، بخش انرژی بادی بیش از ۴۷ هزار مگاوات، بخش انرژی زیست‌ توده حدود ۱۰۰۰ مگاوات، بخش انرژی زمین‌گرمایی افزون‌بر ۱۰۰۰ مگاوات و نیز انرژی برق‌ آبی کوچک حدود ۲۵۰۰ مگاوات برآورد شده است.

این مقام مسوول از شناسایی مجموع ۱۲۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات پتانسیل احداث نیروگاه تجدیدپذیر و پاک در کشور خبر داد و خاطر نشان ساخت: در فاز پتانسیل‌ سنجی تئوری، با استفاده از نرم‌فزارهای مرتبط و انطباق اطلس اختصاصی انرژی تجدیدپذیر با نقشه کل کشور مناطق مستعد شناسایی می‌ شوند و در فاز بعدی ارزیابی تلفیقی، اولویت‌ بندی و تعیین سهم انرژی‌ های پاک برای هر استان صورت می‌ پذیرد.

نیروگاه های خورشیدی در آبان ماه امسال با ۴۱۱.۶۰ مگاوات ظرفیت، سهمی ۴۹ درصدی از انرژی های تجدیدپذیر را به خود اختصاص دادند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=59170
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن