مناطق آزاد-گردشگری

امنیت سرمایه‌گذاری، عامل رونق اقتصادی در مناطق آزاد

مشاور رئیس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: رونق اقتصادی امروز در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، نتیجه امنیت سرمایه‌گذاری است.

به گزارش تفاهم آنلاین، مرتضی بانک در آیین تودیع و معارفه مدیران عامل پیشین و سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، ضمن تقدیر از فعالین اقتصادی مناطق آزاد و غلامحسین مظفری – مدیرعامل پیشین سازمان منطقه آزاد کیش گفت: از آقای مظفری به خاطر صداقت، پاکی و حمایت همه جانبه از مردم کیش و تلاش برای توسعه اقتصادی منطقه تشکر می‌کنم. خوشبختانه حرکت‌های خوبی در مجموعه مناطق آزاد در جهت سیاست‌های کلان کشور به خصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری (مدظله) ایجاد شده است.

وی به افتتاح پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری مناطق آزاد در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: تعداد زیادی از پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری که با حضور فعالین اقتصادی انجام شده به بهره‌برداری رسیده است که با مجموع افتتاح پروژه‌های باقیمانده که در 2 رویداد دیگر تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسند؛ مقدار این پروژه‌ها حدود 250 پروژه با عدد سرمایه‌گذاری 40 هزار میلیارد تومان در مجموع خواهد بود.

مشاور رئیس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حرکت توسعه‌ای جزیره کیش در این چند ساله را رو به جلو خواند و افزود: ایجاد محیطی قابل اعتماد برای حضور سرمایه‌گذاران در مناطق آزاد، آینده اقتصاد این منطقه و کشور را تقویت کرده است و امیدواریم این روند در دوره مدیرعامل جدید هم تداوم داشته باشد.

لزوم توجه به مزایای سامانه پنجره واحد خدمات مناطق آزاد در منطقه آزاد کیش

جعفر آهنگران – سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این آیین، نظم در ارائه خدمات گردشگری، انظباط اداری، شفافیت، رونق فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و تکریم فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران و ساکنان جزیره کیش و لزوم توجه به مزایای سامانه پنجره واحد خدمات مناطق آزاد را از محور‌های مهم فعالیت خود در منطقه آزاد کیش برشمرد و تاکید کرد: امروزه مناطق آزاد کشور نمونه موفقی از تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستند. برای ما نیز در راستای رونق بیشتر این مناطق به سرانجام رساندن طرح‌های عمرانی کیش تا پایان دولت دوازدهم ماموریتی است که به جدیت برای آن تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: توسعه فرودگاه کیش، تکمیل زیرساخت‌های ضروری در بخش تامین آب و برق، امکانات بندری، ترافیک شهری و توجه به ارتقاء سطح امکانات و تجهیزات در مراکز درمانی از جمله طرح‌هایی است که باید با همراهی همکاران و ساکنان خونگرم کیش و تعامل خوب بخش خصوصی در این جزیره زیبا اجرایی شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر نقش مهم بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در رونق اقتصادی و توسعه همه جانبه کیش تصریح کرد: همیشه پذیرای همکاران و هموطنان خوب به ویژه سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی خواهم بود و در هیچ شرایطی از ارائه خدمت به سازندگان کیش و فعالان عرصه رونق و آبادانی این جزیره کوتاهی نخواهیم کرد.

وی با اشاره به سوابق بیش از سه دهه فعالیت خود در حیطه مناطق آزاد کشور گفت: خوشحالم که با خدمت در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور خود را در روند توسعه کیش سهیم می‌دانم و به این مهم مباهات می‌کنم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با تجلیل از عملکرد برخی مدیران مردمی سازمان منطقه آزاد کیش در سال‌های گذشته از زحمات غلامحسین مظفری برای رونق و توسعه پایدار کیش تقدیر کرد.

برگزاری بیش از 75 جلسه کارشناسی در سازمان منطقه آزاد انزلی

غلامحسین مظفری – مدیرعامل پیشین سازمان منطقه آزاد کیش نیز در تشریح خدمات ارائه شده در دوره مدیریت خود با تاکید بر پاکدستی، شفافیت، تکریم مردم، تعامل خوب با بخش خصوصی و مردم داری گفت: این اصول محور کار ما بود که تلاش کردیم با تدوین یک برنامه 3 ساله هدفمند محقق شود.

وی افزود: بیش از 75 جلسه کارشناسی در بدنه سازمان با مطالعه اسناد بالا دستی برگزار و به همت همکاران پرتلاش در مدت 3 ماه برنامه تنظیم شد تا مطابق آن عمل کنیم، برنامه‌ای که مورد استقبال دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد بود و سرلوحه کار ما قرار گرفت.

مظفری، مسئولیت در نظام اسلامی و فرصت خدمت به مردم را موهبتی بزرگ برشمرد که باید به نحو مطلوب از آن استفاده کرد. وی با ابراز خرسندی از تعامل خوب سازمان با بخش خصوصی و مردم تصریح کرد: امروز سازمان منطقه آزاد کیش که در بدو فعالیت ما مشکلات عمده مالی داشت به نقطه‌ای رسیده که با استفاده از روش‌های نوین ایجاد درآمد پایدار، تا حداقل 5 سال آینده در هزینه‌های جاری و تامین مالی طرح‌ها با مشکل مواجه نخواهد بود.

مدیرعامل پیشین سازمان منطقه آزاد کیش، از همه همکاران سازمان منطقه آزاد کیش و فعالان اقتصادی خواست تا با همدلی و تعامل زمینه پذیرایی شایسته از گردشگران نوروزی را فراهم کنند.

مظفری، توسعه گردشگری حلال به عنوان یکی از محور‌های اصلی و مد نظر منطقه آزاد کیش را نیز از دیگر دستاورد‌ها در این دوران مدیریتی برشمرد و اظهار داشت: در آغاز کار خود پایانه فرودگاه جزیره کیش را با 44 درصد پیشرفت تحویل گرفتیم و اکنون با بیش از 90 درصد تکمیل شده است.

گفتنی است که این مراسم، با حضور معاونان و مدیران دبیرخانه شورایعالی و همکاران سازمان منطقه آزاد کیش، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن زاده – امام جمعه کیش، شیخ یعقوب شمس – امام جمعه اهل تسنن، مسئولان ادارات و نهادها، مسئولان نظامی و انتظامی و اصحاب رسانه در سالن خلیج فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=65372
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن