صنعت-معدن-تجارت

افزایش 10 درصدی تولید کنسانتره در 5 ماه ابتدایی سال

مهندس حمید جهانی- مدیر مچتمع معدنی چادرملو در گفتگویی با اعلام این خبر گفت: تولید کنسانتره در مجتمع معدنی چادرملو تا آخر مرداد به 5 میلیون و 128 هزار و 379 رسید که نسبت به سال گذشته 9.8 درصد و نسبت به برنامه 25.98 درصد افزایش داشته است.
به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین،وی افزود: مجموع کنسانتره حمل شده از محل دپو و تولید نیز 5 میلیون و 277 هزار و 108 تن بوده که نسبت به سال گذشته 22.49 درصد افزایش داشته است این آمار نشان می‌دهد که نه تنها هر آنچه تولید شده بلکه دپوی کنسانتره هم فروخته شده و از منطقه به محل کارخانه‌های فولاد منتقل شده است.
مدیر مجتمع معدنی چادرملو با بیان اینکه افزایش تولید در سایه کاهش توقف‌ها و بالابردن کارکرد تجهیزات و ماشین‌آلات محقق شده است تصریح کرد: با همراهی همه پرسنل عملیاتی و ستادی شرکت، توانستیم افزایش تولید را رقم بزنیم. با ادامه روند فعلی تولید پیش‌بینی می‌شود انشالله تولید کنسانتره در مجتمع معدنی چادرملو تا آخر شهریور ماه به 6 میلیون تن برسد که در نوع خود یک رکوردشکنی دیگر و افتخاری جدید برای چادرملو به شمار می رود.
جهانی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: مجتمع معدنی چادرملو همچنین در مصرف آب هم 14.96 درصد کاهش داشته که نشان دهنده عملکرد خوب مجموعه است. میزان مصرف آب در این 5 ماه، یک میلیون و 749هزار و 871 مترمکعب بوده که با اصلاح عملکرد فیلتراسیون، و بهبود بخشیدن به عملکرد پمپ‌های برگشتی، آب برگشتی بیشتری گرفتیم.

وی همچنین از افزایش میزان عملکرد کنسانتره آپاتیت در 5ماهه اول سال خبر داد و افزود: در این بازه زمانی بالغ بر 36هزار و 187 تن آپاتیت تولید کردیم که این رقم در مقایسه با سال گذشته 56.2 درصد افزایش نشان می دهد. آپاتیت یک محصول فرعی است که در تولید کود شیمیایی مصرف دارد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=75974
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن