اقتصادی

افزایش ۵۷ درصدی پرداخت نقدینگی به کشاورزان

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  حنان درباره پرداخت مطالبات کشاورزان گندمکار اظهار کرد: خرید تضمینی گندم امروز از مرز چهار میلیون و پانصد و پنجاه هزار تن گذشت و در مقایسه با سال گذشته بیش از ٩ درصد افزایش داشته است. در پهنه ٣١ استان، تا کنون حدود ٧٢۶ هزار و ۹۲۲ محموله تحویل مراکز خرید شده‌ است

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: امسال با همت مسئولان نسبت به سال‌های گذشته پرداخت‌ها جلوتر است و تاکنون حدود ١١ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان وجه خرید تضمینی گندم بوده که تاکنون ١٠ هزار میلیارد تومان آن در قالب سه مرحله به کشاورزان پرداخت شده است و ٩٢ درصد کشاورزان وجوه خود را از بابت تحویل گندم دریافت کردند.

حنان تصریح کرد: نسبت به سال گذشته در همین مقطع با توجه به افزایش قیمت گندم به طور متوسط ٢۵٠٠ تومان در هر کیلو وجه کشاورزان محاسبه شده است و بیش از ۵٧ درصد نسبت به سال گذشته پرداخت نقدینگی به کشاورزان افزایش داشته است. البته درباره دانه‌های روغنی هم حدود ٢۴٧ هزار تن دانه کلزا خریداری شده است و حدود ١١٠٠ میلیارد تومان وجه آن بوده که ٨٠٠ میلیارد آن پرداخت شده است و ٨٠ درصد دانه‌های روغنی به کشاورزان پرداخت شده است.

به گفته این مقام مسئول در روز‌های آینده این مطالبات در بخش گندم و کلزا پرداخت و صفر می شود.

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به مرحله آخر پرداخت گفت: روند خرید ادامه دارد و پیک خرید تا ١۵ شهریور است. موعد خرید تضمینی تا آذر ماه ادامه دارد و همچنین هرچه گندم تحویل مراکز خرید می‌شود، سعی می‌کنیم مطالبات را به صورت مرحله‌ای پرداخت کنیم.

حنان گفت: در سنوات گذشته ۵٠ درصد در ابتدا و مابقی بعدا طی یک ماه تا ۴۵ روز پرداخت می‌شد، اما امروز همه وجوه گندم بلافاصله پرداخت می‌شود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=31842
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن