اقتصادی

افزایش ۴۹ درصدی کامیون‌های خروجی از پایانه های مرزی جاده ای کشور

تعداد کامیون‌های خروجی از پایانه‌های مرزی کشور در آذرماه سال‌جاری نسبت به ماه قبل ۴۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تفاهم آنلاین، جواد هدايتي مدير كل دفتر ترانزيت و حمل و نقل بين المللي اين سازمان با اعلام اين خبر گفت: در آذرماه سال‌جاری تعداد ۱۵۹ هزار و ۹۹۶ دستگاه كاميون از پايانه های مرزي جاده ای تردد کرده اند که از روند جهشی تردد از مرزهای زمینی کشور حکایت دارد. وی افزود: از اين تعداد حدود ۳۷ هزار دستگاه كاميون اقدام به صادرات كالا، ۱۰ هزار دستگاه كاميون مربوط واردات كالا و ۷۵۰۰ دستگاه كاميون هم اقدام به ترانزيت با حمل مستقیم یا یکسره کرده اند.

هدایتی خاطرنشان کرد: در آذرماه ۱۳۹۹ مرز بازرگان جایگاه نخست صادرات و واردات را به خود اختصاص داد، مرز جلفا در رتبه دوم واردات و آستارا در رتبه دوم صادرات از طریق حمل یکسره قرار گرفت. مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی افزود: در این مدت فعال ترين مرز كشور در زمینه ترانزیت کالا پایانه مرزی باشماق کردستان و پس از آن پایانه مرزی دوغارون بوده است، همچنین بیشترین صادرات به‌صورت ترانشيپمنت در مرز پرويزخان صورت پذیرفته است.

هدايتي بيشترين مبادلات و تردد كاميون ها را در پایانه های مرزی كشورهای عراق و افغانستان اعلام كرد و گفت: یکی از اقدامات شاخص رخ داده در آذرماه، افزایش ۴۹ درصدی خروج از پایانه های مرزی و در نتیجه کاهش ۲۰ درصدی تعداد کامیون های متوقف در پس‌کرانه پایانه های مرزی کشور بوده است. وي ضمن تقدير از زحمات تمامی دست اندركاران در حوزه تجارت و حمل ونقل بین المللی کشور اعم از بخش‌های دولتی و خصوصی ذی‌ربط، اين افزایش کم نظیر تردد را مرهون همدلی و تلاش دست جمعی برای تحقق اهداف اقتصادی کشور در سال جهش تولید ذکر کرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=59069
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن