کارآفرینی

افزایش مهارت‌آموزی به سربازان

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه سال گذشته ۱۲۵ هزار سرباز مهارت‌های لازم را فرا گرفتند، گفت: این میزان نسبت به سه سال قبل (سال ۱۳۹۵) پنج برابر شده است.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا حاتم‌زاده با اشاره به اهمیت آموزش مهارت به سربازان، اظهار داشت: با امضای قرارداد با قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شد در هر سال ۱۲۵ هزار نفر سرباز، مهارت‌ لازم را فراگیرند، بنابراین تا سه سال آینده سرباز بدون مهارت نخواهیم داشت.

وی توضیح داد: آموزش مهارت در کارگاه‌ها، محیط واقعی و به صورت مجازی انجام می‌شود.

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای افزود: سربازان وظیفه با حضور در کارگاه‌های ستاد نیروهای مسلح آموزش‌های تعمیرات لجستیک، ساخت قطعات، آشپزی، نانوایی و مواردی از این دست که امکان آموزش در محیط واقعی وجود دارد را دریافت می‌کنند.

حاتم زاده گفت: همچنین کارگاه‌های آموزشی در ستاد نیروهای مسلح در نظر گرفته شده که افراد در آنجا مهارت برق ساختمان، برق صنعتی و دیگر موارد که نیاز به ابزار آموزشی دارد را آموزش می‌بینند.

به گفته وی با شیوع بیماری کرونا و محدودیت تشکیل کلاس‌های حضوری، ارائه آموزش به صورت مجازی به کمک فیلم، انیمیشن و فایل‌های متنی در زمان‌ خاص که سربازان به اینترنت دسترسی دارند، انجام می‌شود.

این مقام مسئول گفت: برخی سربازان از همان ابتدای ورود به خدمت سربازی در زمینه‌های خاصی مهارت دارند که با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌ها گواهینامه دریافت می‌کنند و برخی نیز که هیچ مهارتی ندارند در این دوران بنا به علاقه خود در زمینه‌ای خاص آموزش می‌بینند.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد مهارت‌آموزی به سربازان، گفت: در سال ۱۳۹۵ تعداد ۲۵ تا ۳۰ هزار سرباز در دوره‌های مهارت‌آموزی شرکت می‌کردند که این رقم در سال گذشته به ۱۲۵ هزار نفر رسید.

خاتم‌زاده افزود: با توجه به ظرفیت محدودی که در اختیار داریم پیش‌بینی کردیم ظرف سه سال آینده، ۳۷۵ هزار سرباز (سالیانه تعداد ۱۲۵ هزار نفر) در دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=46085
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن