صنعت-معدن-تجارت

افزایش صادرات خودرو به عراق و سوریه با برنامه‌ریزی دقیق

مشاور معاون اول ریاست جمهوری و سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: مردم عراق و سوریه از محصولات ایرانی استقبال می‌كنند، از این رو با برنامه‌ریزی می توان صادرات خودرو به كشورهای یاد شده را افزایش داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، حسن دانایی‌فر در بازدید از گروه خودروسازی سایپا و در حاشیه نشست تخصصی با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص صادرات خودرو به عراق و سوریه، اظهارداشت: خودروسازان به دو بازار بسیار مهم دسترسی دارند كه یكی از آنها بازار عراق و دیگری سوریه است؛ در یك دهه گذشته ایران صادرات قابل توجهی كالا به این دو كشور داشته است و همواره بازار، مردم و اقتصاد عراق و سوریه از كالاهای ایرانی استقبال كردند.

وی با بیان اینكه كالاهای ایرانی در كشورهای عراق و سوریه مورد احترام است و جایگاه خوبی دارند، تصریح كرد: این امر فرصت خوبی است تا خودروسازان برای صادرات خودرو به این كشورها برنامه ریزی دقیق تری داشته باشند.

دانایی فرد گفت: بعد از خروج امریكا از برجام، فشار زیادی بر برخی از صادركنندگان ایرانی به وجود آمد اما با سعی و تلاش فعالان اقتصادی خیلی از چالش ها حل شد و اكنون كالای ایرانی به این كشورها صادر می شود.

وی با بیان اینكه در نشست با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا طرح های مختلف صادرات خودرو به عراق و سوریه مورد بررسی قرار گرفت، تصریح كرد: سعی و تلاش خودروسازان باید این باشد كه در مقوله صادرات بیش از گذشته فعالانه عمل كنند، از این رو با طرح های مشترك می توان موانع را برطرف و مسیر صادرات را هموار كرد.

مشاور معاون اول ریاست جمهوری در ادامه صحبت هایش به ادامه راه مكتب شهید سلیمانی اشاره كرد و گفت: بهترین انتقام از دشمنان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه راه ایشان است؛ مكتب سردار عزیز ما مملو از نكات و شاخص های عالی و متعالی بود لذا همان گونه كه ایشان توانستند در طول حیات خود بعضاً یك نفره معادل ساختارها و سازمان هایی كه عمر طولانی داشتند وارد شوند و اثر گذار باشند، ما نیز باید به این باور برسیم كه ما می توانیم.

وی افزود: مدرسه و مكتب سردار شهید سلیمانی را می توان در صنعت و اقتصاد كشور تجلی داد و همه ما باید در مسیر وی گام برداریم.

مشاور معاون اول ریاست جمهوری پس از بازدید از مركز تحقیقات گروه خودروسازی سایپا و فعالیت‌هایی كه در این حوزه در حال انجام است، گفت: به عنوان یك ایرانی احساس افتخار می كنم كه شاهد نوآوری، ابتكار و خلاقیت هموطنان و جوانانی هستیم كه در شرایط تحریم و نبرد اقتصادی در حوزه صنعت خودرو فعالانه عمل می‌كنند چرا که فعالیت در این برهه بسیار سخت تر و جدی تر از جنگ نظامی است.

وی با بیان اینكه گروه خودروسازی سایپا، طرح ها و برنامه های متعددی برای توسعه و پایداری در آینده دارد، تصریح كرد: خودروهای جدید سایپا به جهت طراحی نشان دهنده ذوق و سلیقه مهندسان ایرانی است و هنر و تكنیك جوانان ایرانی را می توان در خودروهای شاهین و آریا كه تولید داخلی است، دید. چرا كه این خودروها چشم نواز و از نظر تكنیكی بسیار مناسب است.

مشاور معاون اول ریاست جمهوری اظهاركرد: امیدوارم خودروهای جدید سایپا بتواند نیاز جامعه را تامین كند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=59490
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن