کارآفرینی

چگونگی افزایش بهره وری در فضای کسب و کار

افزایش بهره وری در فضای کسب و کارها ، یک نگرش و فرهنگ است و در صورتی در فضای کسب و کار قابل پیاده شدن است که در تمام شئونات زندگی فردی و اجتماعی افراد پررنگ باشد.

در دنیای مدرن، کشورهای توسعه یافته به این مهم رسیده اند که با افزایش این فاکتور در دنیای کسب و کار، توسعه اقتصادی و پیشرفت امکان پذیر می شود.از اینرو بهره وری در فضای کسب و کار به عنوان یک شاخص تعیین کننده در درآمد سرانه ی کسب و کارهاست که می تواند بطور مستقیم در افزایش درآمد سرانه ی کشورها نقش موثری ایفا کند. پیامدهای مثبتی چون کاهش سطح تورم، بالا رفتن سطح رفاه عمومی جامعه و از همه مهم تر، افزایش سطح اشتغال و توان رقابت اقتصادی بطورمستقیم تحت تاثیر ارتقای بهره وری در کسب و کارهاست.

در نگاه اول ،وقتی صحبت از افزایش بهره وری در کسب و کارها و زندگی کارآفرینان موفق به میان می آید، به نظر، منظور کار سخت و طولانی و یا چندکاره بودن است. در حالیکه کارشناسان این حوزه بر این عقیده اند که مهم نیست که چقدر سخت کار کنید، مهم است که چقدر هوشمند امور را مدیریت کنید. اگر می خواهید که شاهد رشد کسب و کارتان از طریق افزایش بهره وری باشید، باید هم زمان با کار برای بهروری زندگی شخصی خود نیز ارزش قائل شوید. به بیان کلی، بهره وری در کسب و کار یعنی از کلیه ی امکاناتی که در اختیارمان است مثل پول، زمان، مهارت و تخصص، تجربه و … به شکل بهتری استفاده کنیم. به عبارت ساده تر، بهره گیری بیشتر از منابع در اختیارمان برای رسیدن به سوددهی بیشتر در کسب و کارمان.

بهره وری
بهره وری

مطالعه ی زندگی نامه ی کارآفرینان موفق نشان می دهد که آن ها با ایجاد بهره وری، کارهای خود را به اتمام می رسانند، رسیدن به اهدافشان برای آن ها آسان تر است. چرا که آن ها برای لحظه لحظه ی زمان خود برنامه ریزی می کنند و بدین تریب برای پلن به پلن کسب و کارشان هدفمند عمل می نمایند. عمده ی کارآفرینان موفق؛ افرادی هوشمندند که نه از طریق سخت کار کردن، بلکه از طریق درست کار کردن ،همواره در افزایش بهره وری در تلاش اند. که البته این امر نیاز به آموزش دارد.اینکه شما بتوانید با صرف انرژی کمتر به نتیجه ی بهتری برسید، هرگز یک شبه حاصل نمی شود.

چگونگی افزایش بهره وری نیروی کار در زیر لوای مدیریت سازمانی در کسب و کارها بسیار حائز اهمیت است. نیازهایتان را اولویت بندی کنید. باید بدانید شما به عنوان یک کارآفرین برای رسیدن به بهره وری بیشتر، باید به نیازهای کسب و کارتان را که در اولویت قرار دارد، پاسخگو باشید. باید برای افزایش بهره وری از آموزش های این حوزه غافل نمانید. آمورش مستمر شما و کارمندان تان برای ارتقای بهره وری بسیار ثمربخش خواهد بود. برای افزایش بهره وری در محیط کار و کارمندان تان، ایجاد انگیزه کنید. از اثرات مهم و تاثیرگذار تشویق ها و پاداش ها استفاده نمایید و با ایجاد یک فضای کاری مناسب، راه رسیدن به موفقیت را هموارتر بسازید.

امنیت شغلی در بالا بردن بهره وری در محیط کسب و کار بسیار موثر است. وقتی نیروی کار مجموعه را از آن خود ببیند و با دلبستگی در آن مشغول به کار شود، آسایش و آرامش بدست آمده ،قطع به یقین به افزایش بهره وری ختم می شود.

بهره وری بیشتر یعنی سود بیشتر ، رونق تولید و افزایش فعالیت های صنعتی. کارآفرینان بزرگ دریافته اند، با پررنگ کردن فعالیت انگیزشی مذکور و البته با نظارت های انجام شده ،بر صحت و دقت وظایف محوله به کارمندان تا حدودی خود را به موفقیت نزدیک تر نمایند و در نگاه کلی تر، صنایع و اقتصاد یک کشور را ترغیب به سمت پیشرفت های بیشتر و بزرگ تر نمایند.

مصطفی یحیایی –کارشناس ارشد ارتباطات

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=81345
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن