خراسان رضوی

افتتاح دامداری 500 راسی دام سبک داشتی در شهرستان زبرخان

دامداری 500 راسی دام سبک داشتی در چهل و دومین بهار  پیروزی انقلاب اسلامی باحضور فرماندار زبرخان، معاون رئیس سازمان ومدیرجهادکشاورزی نیشابور وسایر مسئولین در شهرستان زبرخان افتتاح شد.

به گزارش تفاهم آنلاین، فرماندار زبرخان در آیین افتتاح این دامداری گفت:هزینه اشتغال در بخش صنعت بسیار بالا است و باید با ایجاد اشتغال پایدار در روستاها از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری کرده واین روند را معکوس کنیم.

سیدیحیی سلیمانی با تقدیر از فعالان حوزه کشاورزی که با سرمایه‌گذار‌ی شخصی مقدمات تولید را در سال جهش تولید فراهم می‌‌کنند افزود: حمایت از تولیدکنندگان این عرصه توسط ارگانهای دولتی از اهم فعالیتهای این شهرستان بوده و خواهد بود.

محمدعلی فرهمندراد – معاون رئیس سازمان و مدیرجهادکشاورزی نیشابور نیز  دراین مراسم گفت: این دامداری با مساحتی بالغ بر 5000متر مربع با  200 راسی دام سبک توسط دامدار صاحبی کار خود را آغاز و تا ظرفیت 500 راس در حال گسترش وتوسعه است.

وی، هزینه این مجموعه را حدود 25 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مبلغ 6 میلیارد ریال جهت خرید دام نژاد کرد وافشاری هزینه شده که  کاملا بصورت شخصی وبدون اخذ تسهیلات بانکی بوده است.

فرهمندراد اظهار داشت: این مجموعه برروی کارهای اصلاح نژادی متمرکز شده و 60 % میش‌های آن دو قلوزا هستند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=63364
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن