صنعت-معدن-تجارت

اشتغال ۷۰۰ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان شهرک‌های صنعتی ایران از اشتغال ۷۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم در شهرک‌های صنعتی کشور خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایرنا، علی رسولیان با بیان اینکه امسال با بهره‌برداری از ۲ هزار و ۳۷ واحد صنعتی، ۴۰ هزار شغل جدید در شهرک‌های صنعتی کشور ایجاد شده است، اظهار داشت: امروز یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و مسئولان، ایجاد اشتغال در کشور است، لذا اگر ما می‌خواهیم اشتغال‌زایی پایدار داشته باشیم، باید توان و ظرفیت تولیدی خود را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۲ درصد واحدهای تولیدی کشور راکد بودند، افزود: در سطح کشور کلینک‌های راه‌اندازی شده است که در آن ۹۰۰ مشاوره  از افراد صاحب نظر و دانشگاهی فعالیت دارند که با ریشه‌یابی مشکلات این واحدهای راکد توانستند با استفاده از تسهیلات استان‌ها آن‌ها را به چرخه تولید بازگردانند.

رسولیان ادامه داد: با ایجاد کلینک‌های مشاوره‌ای اقتصادی تعداد واحدهای راکد شهرک‌های صنعتی کشور از ۲۲ درصد سال گذشته امسال به زیر ۱۹ درصد رسیده است که با تحقق این امر هم اکنون  شاهد تولید در این واحد‌ها هستیم.

معاون وزیر صمت بیان کرد: تا پایان سال جاری نیز پیش‌بینی می‌شود در زمینه صنعت شاهد رشد ۶ درصدی باشیم.

وی از ایجاد ۲ کلینیک مشاوره ای در آینده خبر داد و گفت: یکی از این کلینیک‌ها در زمینه “ارتقای شغلی” و “ارتقای ماشین آلات” است که با تغییر روش صاحبان صنایع تولیدی را یاری خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: در همین راستا یک سامانه کسب‌وکار جدید نیز راه‌اندازی خواهد شد تا افرادی که می‌خواهند کسب کار جدید راه‌اندازی کنند یک مشاور همراه آن‌ها باشد تا در زمینه تامین مالی و تهیه ماشین‌آلات و زمین آن‌ها را  راهنمایی کند تا سرمایه‌گذاری آن‌ها هدفمند باشد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=64185
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن