اجتماعی

استفاده از سنگ گرانیت برای ساخت سنگ قبر

 

 

خرید سنگ قبر گرانیت در سرتاسر دنیا به دلیل زیبایی  بیش از حد و با مقاومت بالایی که دارد، بهترین انتخاب در نظر گرفته می‌شود. سنگ قبرهای گرانیت که از رنگ مشکی و خاکستری بسیار تند بهره‌مند هستند، از سنگ آذرین درونی به دست می‌آیند و همین مسئله سبب می‌شود در شرایط محیطی بسیار دشوار مانند شهرهای اهواز و اردبیل طول عمر بسیار بالایی داشته باشند. از سوی دیگر سنگ قبرهای گرانیت به شکلی می‌باشد که می‌توانید با فونت و رنگ بسیار زیبا نوشته‌ها زیبایی را به آن اعطا کنید که در هیچ سنگ مشکی نمونه آن مشاهده نمی‌شود. در این مقاله قصد داریم برای شما اطلاعات دقیقی در مورد سنگ قبر گرانیت ارائه دهیم تا در هنگام خرید، بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید.

سنگ قبر گرانیت چیست؟

سنگ گرانیت، یکی از قدیمی‌ترین سنگ‌هایی است که در دوران باستان، از آن برای علامت گذاری مزار عزیزان استفاده می‌کردند. نمونه‌های مهمی از سنگ قبر گرانیت را می‌توانید در مزار بزرگان کشور خود مشاهده کرده و مقاومت بسیار بالای آن را بررسی نمایید. در اصل، سنگ‌های گرانیت گونه ای از سنگ های آذرین هستند که پس از فعالیت گدازه‌های آتشفشانی ایجاد می‌شوند. به دلیل ماهیت شکل‌گیری سنگ‌های قبر گرانیت، طول عمر آنها بسیار بالا بوده و قابلیت این را دارند تا منفی ۴۰ و مثبت ۱۵۰ درجه مقاومت داشته باشد. البته این سنگ‌ها انواع مختلفی هم دارند که همراه با هم به بررسی آنها می‌پردازیم.

انواع سنگ قبر گرانیت

سنگ قبرهای گرانیت بر اساس معادنی که از آنها استخراج می‌شوند، هر یک دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و خاص خود بودند و باید در نظر داشته باشید که این ویژگی‌ها می‌تواند بر روی تصمیم نهایی و قیمت سنگ قبر تاثیر داشته باشد. پیش رو چند نمونه از بهترین سنگ قبرهای موجود در بازار ایران را معرفی می‌کنیم تا بتوانید تصمیم بهتری در هنگام خرید سنگ قبر داشته باشید؛

سنگ قبر گرانیت تویسرکان

سنگ گرانیت تویسرکان همدان، استخراج شده از معادن محلی، به دلیل مشکلات موجود در این معادن، به سنگی کمیاب تبدیل شده است. این گرانیت، کاملاً مشکی و بسیار مقاوم است و توانایی رقابت با نمونه‌های خارجی مانند گرانیت برزیلی را دارد. از ویژگی‌های برجسته این سنگ می‌توان به مقاومت بالا در برابر خط‌کشی، حکاکی چهره، جذب کم آب و مقاومت در برابر نور خورشید اشاره کرد. اگر به دنبال سنگ قبری با ترکیبی از زیبایی و استحکام هستید، گرانیت تویسرکان گزینه‌ای بسیار مناسب است.

سنگ قبر گرانیت نطنز

سنگ قبر گرانیت نطنز، با کیفیت عالی و قیمت مناسب، از جمله سنگ‌های قبر ارزان در بازار محسوب می‌شود. این سنگ دارای دانه‌های سفید و مشکی و طیف‌های رنگی طوسی و مشکی است. ویژگی‌های برجسته آن شامل مقاومت در برابر سایش، تحمل شرایط آب و هوایی متنوع (چه سرد و چه گرم)، مقاومت در برابر نور خورشید، جذب پایین آب و رنگ ثابت می‌باشد. سنگ گرانیت نطنز، طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد و به عنوان یک کالای صادراتی شناخته می شود.

سنگ قبر گرانیت سیمین اصفهان

 

سنگ قبر گرانیت سیمین اصفهان، استخراج شده از معادن اصفهان و نقاط دیگر کشور، در دو نوع گل ریز و گل درشت موجود است. نوع گل ریز، با مقاومت بالا و بافت ریز دانه‌های خاکستری، برای چاپ لیزری عکس متوفی بسیار مناسب است و قیمت بالاتری دارد. نوع گل درشت نیز مقاومت و ماندگاری بالایی دارد، اما برای چاپ عکس، کمتر توصیه می‌شود. این گرانیت به دلیل مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی، ابزار خطاطی و ضد خش بودن، جزو پرفروش‌ترین سنگ‌های قبر است.

 

مجموعه سنگ بهشت همراه شما در خرید سنگ قبر

خرید سنگ قبر با چالش‌های بسیار زیادی روبرو هست و ما انسان‌ها نیز به ندرت در زندگی خود اقدام به خرید آن می‌کنیم. تحت تاثیر همین مسئله وجود کارشناسان زبده در کنار ما می‌تواند یک نعمت به حساب آید که مجموعه سنگ بهشت، بهترین گزینه در این زمینه معرفی می شود. این مجموعه که بزرگترین تولید کننده سنگ قبر در داخل کشور لقب گرفته، خدمات منحصر به فردی مانند گارانتی مادام العمر،  ارسال و نصب رایگان را در دستور کار خود قرار داده و می‌توانید از هر نقطه‌ای از کشور برای خرید اقدام نمایید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا