علمی و تکنولوژی

از طریق وردپرسی سایت طراحی کنیم یا کدنویسی ؟؟

زندگی این روزها به صورتی است که همه چیز به صورت الکترونیک پیش خواهد رفت و دنیای دیجیتال به قدری پیشرفت کرده است که شما می‌توانید هر کاری را با ورود به این فضا انجام دهید. یکی از موضوعاتی که به شدت تحت تاثیر اینترنت قرار گرفته است، فروش محصولات مختلف است.

خیلی از افراد ترجیح می‌دهند به جای رفتن به بازار و گذاشتن زمان زیاد برای خرید محصولات مختلف، با چند کلیک ساده به هدف خود دست پیدا کرده و با استفاده از سایت‌های فروشگاهی، خرید خود را انجام دهند. زمانی که تصمیم می‌گیرید تا از خدمات طراحی سایت در مشهد استفاده نمایید، باید بدانید که چگونه سایت طراحی می‌شود و وردپرس بهتر است یا باید از کدنویسی برای سایت استفاده نماییم؟ در این مطلب این موضوع را برای شما توضیح خواهیم داد و در رابطه با بهتر بودن هر کدام از آن‌ها صحبت می‌کنیم.

 

طراحی سایت با استفاده از کدنویسی چگونه است؟

تمامی سایت‌ها از تعداد زیادی کد تشکیل شده‌اند که برای هر کدام از المان‌ها استفاده می‌شوند. در واقع برای اینکه بخواهید هر قسمتی از سایت را طراحی کرده و آن را به نمایش بگذارید باید کد خاصی را استفاده نمایید و به همین دلیل طراحی سایت با کدنویسی همیشه زمان خیلی زیادی خواهد برد.

طراحی بخش‌های مختلف سایت به دو بخش کلی تقسیم می‌شوند. قسمت اول طراحی سایت به ظاهر آن برمی‌گردد که شما به عنوان کاربر آن‌ها را مشاهده خواهید کرد و معمولا با کدهای html و css طراحی می‌شوند. برای مثال انتخاب رنگ برای هر المان در این بخش قرار گرفته و به آن فرانت اند گفته می‌شود. بخش دوم نیز به ویژگی‌های سایت مربوط می‌شود.

برای مثال زمانی که کاربر روی یکی از بخش‌های سایت کلیک می‌کند، این ویژگی‌های سایت است که تعین می‌کند تا کاربر وارد چه صفحه‌ای شود. این بخش به عنوان بک اند سایت معرفی می‌شود و زبان‌های برنامه نویسی زیادی وجود دارند که طراحان سایت می‌توانند از آن استفاده نمایند تا این بخش را طراحی کنند.

برای مثال زبان برنامه نویسی php یکی از معروف‌ترین زبان‌ها برای طراحی بک اند سایت بوده و بیشتر طراحان سایت از آن استفاده می‌کنند. در حالت کلی زمانی که از کدنویسی برای طراحی سایت استفاده می‌شود، زمان خیلی زیادی برای آن گذاشته خواهد شد و همچنین دست شما برای هر ویژگی باز بوده و به راحتی می‌توانید هر چیزی را روی سایت پیاده کنید.

ولی موضوع مهمی که در رابطه با این موضوع وجود دارد این است که طراحی سایت با کدنویسی همیشه گران‌تر بوده و نیاز به تخصص خیلی بیشتری دارد تا بتوانید هر آنچه نیاز است را روی سایت بیاورید.

طراحی سایت با وردپرسی

طراحی سایت با وردپرس چگونه است؟

این روزها خیلی از افراد برای طراحی سایت وردپرسی در مشهد اقدام می‌کنند و از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می‌نمایند. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوایی اپن سورس است که شما می‌توانید با استفاده از آن به راحتی هر نوع سایتی را طراحی نمایید.

در ابتدای اینکه وردپرس ارائه شده بود، تنها برای سیستم وبلاگ نویسی استفاده می‌شد و کم کم به قدری پیشرفت کرد که در حال حاضر هر گونه ویژگی را می‌توانید با استفاده از وردپرس پیاده نمایید.

در این سیستم محتوایی قسمت بک اند سایت به صورت پیش فرض طراحی شده و پنلی در اختیار طراح سایت قرار می‌گیرد که می‌توانند با استفاده از آن سایت مورد نظر خود را طراحی نمایند. زمانی که طراحی سایت با وردپرس را انتخاب می‌کنید می‌توانید مطمئن باشید که سایت شما با سرعت خیلی بالایی طراحی شده و تنها ظرف چند روز به شما تحویل خواهد شد.

علاوه بر آن استفاده از وردپرس بسیار راحت بوده و تمامی مبتدیان ترجیح می‌دهند که با استفاده از این سیستم مدیریت محتوایی کار خود را آغاز نمایند و کم کم کد نویسی را نیز آموزش ببینند. ما در دنیای طراحی سایت سیستم‌های مدیریتی زیادی مانند جوملا و دروپال داریم ولی سادگی استفاده از وردپرس و امکانات بسیار زیادی که دارد باعث شده تا نسبت به تمامی سیستم‌های دیگر برتری داشته و تعداد زیادی از افراد از آن استفاده نمایند.

قالب‌های آماده زیادی در وردپرس وجود دارد و شما تنها با خریداری یکی از قالب‌ها به صورت تقریبی می‌توانید سایتی کامل داشته باشید و با ایجاد تغییرات جزئی آن را شخصی سازی نمایید. درست است که کار با وردپرس راحت‌تر است ولی باز هم باید علم آن را داشته باشید. در غیر این صورت مطمئن باشید که نمی‌توانید به همان خوبیکه مد نظر دارید، سایت را طراحی کنید.

نگران ویژگی‌های مد نظر خود نباشید. افزونه‌های بسیار زیادی در وردپرس وجود دارند که هر ویژگی که شما بخواهید را پیاده سازی می‌کنند و نیازی نیز از این نظر آن را زیر سوال ببرید. تمامی سایت‌ها دارای اهداف نسبتا مشترک و مشخصی هستند و شما مطمئن باشید که می‌توانید هر ویژگی را روی این نوع از سایت پیاد کنید و اگر نتوانستید افزونه مورد نظر خود را پیدا نمایید، می‌توانید آن را طراحی کرده و کدنویسی نمایید.

شما با استفاده از بخش مدیریت فوق العاده وردپرس به راحتی می‌توانید سایت خود را پشتیبانی نمایید و با سرعت هرچه بیشتر تمامی محتواها و صفحات مختلف سایت را به روز کرده و تغییر دهید.

طراحی سایت با وردپرس یا کدنویسی؟

اگر در میان طراحی سایت با وردپرس یا کدنویسی ماندید باید این را بدانید که در ابتدا بهتر است ویژگی‌های مورد نظر خود را لیست کرده و سپس با طراح سایتی متخصص صحبت کنید و با مشورت او انتخاب خود را انجام دهید.

همانطور که گفتیم شما 99 درصد ویژگی‌های مد نظر خود را می‌توانید در وردپرس پیاده نمایید ولی اگر ویژگی بسیار خاصی مد نظر شما باشد بهتر است که از کدنویسی استفاده کنید تا در اواسط راه با هیچ مشکلی رو به رو نشوید.

معمولا بیشتر سایت‌های شرکتی و فروشگاهی که این روزها در اینترنت مشاهده می‌کنید از وردپرس استفاده می‌کنند چرا که هر چیزی که بخواهند را در این پنل پیدا کرده و در کنار آن هزینه کمتری برای این کار انجام می‌دهند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=90146

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن