مناطق آزاد-گردشگری

جذب سرمایه‌های بیرونی از اولویت‌های وزارت میراث فرهنگی

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جذب سرمایه‌های بیرونی، ایجاد اقتصاد پایه را از اولویت‌های اجرایی وزارتخانه تحت امر خود دانست.

به گزارش تفاهم آنلاین، علی‌اصغر مونسان شامگاه یکشنبه در مراسم امضاء تفاهم‌نامه مرمت، احیاء و بهره‌برداری از مجموعه نیمه‌تمام پردیسان اردکان با شرکت چادرملوی این شهرستان، اظهار داشت: میراث فرهنگی هویت ملی کشور را تشکیل می‌دهد و علاوه بر کارکردهای اقتصادی، حفظ اصالت‌ و تمدن باید در اولویت کارهای مسئولان اجرایی باشد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی به لحاظ تاریخی و برخورداری از تمدن کهن از جایگاه ویژه‌ای در حوزه میراث فرهنگی جهانی برخوردار است، اضافه کرد: ایران در شکل‌گیری تمدن بشری نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است.

وزیر میراث فرهنگی، نگهداری از داشته‌های گذشته و انتقال آن‌ها به آیندگان را از جمله ضرورت‌های فرهنگی و میراثی در استان‌ها ذکر کرد و افزود: یزد جایگاه ویژه‌ای در حوزه میراث فرهنگی دارد، اما حجم مأموریت وزارتخانه به دلیل، گستردگی تمدن تاریخی کشور و منابع محدود مالی ، رسیدگی به تمامی ظرفیت‌های موجود را دشوار کرده است.

مونسان، جذب سرمایه‌های بیرونی، ایجاد اقتصاد پایه را یکی از اولویت‌های اجرایی وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری عنوان کرد و یادآور شد: استان یزد در این حوزه پیشتاز است.

وی، فعالیت واحدهای صنعتی و معدنی متعدد را از جمله فرصت‌های مناسب برای توسعه گردشگری اردکان دانست و بیان کرد: تمامی شرکت‌های بین المللی بحث مسوولیت‌های اجتماعی را در اولویت کارهای خود دارند.

وزیر میراث فرهنگی، ایجاد فضای کسب‌وکار و رونق اقتصادی را لازمه توسعه گردشگری اردکان عنوان کرد و گفت: این مهم باید در کنار مرمت بناهای تاریخی در اولویت واحدهای صنعتی و معدنی نظیر شرکت چادرملو قرار گیرد.

مونسان استفاده از ظرفیت جوانان بومی را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی یزد در بحث مشاوره‌  فنی برای بهسازی و مرمت بناهای تاریخی اردکان آماده همکاری است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=61340
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن