انرژی

ازسرگیری صادرات مستقیم نفت ونزوئلا به چین علیرغم تحریم‌ های آمریکا

نفتکش‌های حامل نفت ونزوئلا در حال حاضر علیرغم تحریم‌ های آمریکا، مستقیم به چین می‌ روند. شرکت نفت ونزوئلا تا حالا نفت خام خود را از طریق انتقال کشتی به کشتی در دریا به چین می‌فروخت.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از تسنیم، اطلاعات کشتیرانی و مدارک مربوط به شرکت نفت دولتی ونزوئلا نشان می‌ دهد که صادرات نفت خام این کشور به چین علیرغم تحریم‌ های آمریکا آغاز شده است.

شرکت نفت ونزوئلا تا حالا نفت خام خود را از طریق انتقال کشتی به کشتی در دریا به چین می‌ فروخت. ولی طبق گزارش‌ های رسیده، نفتکش‌ های حامل نفت ونزوئلا در حال حاضر مستقیم به چین می‌ روند.

شرکت تانکرترکرز که حرکت نفتکش‌ ها را در آب‌ های بین‌ المللی ردیابی می‌ کند در ماه اوت سال جاری میلادی اولین نفتکش به سمت چین را شناسایی کرد. در حال حاضر حداقل یک نفتکش در یکی از بنادر چین در حال تخلیه بار خود است و دو نفتکش متعلق به پتروچاینا هم در اوایل همین ماه نفت خام ونزوئلا را بارگیری کردند.

چین علی‌ رغم تحریم‌ های آمریکا علیه ونزوئلا و ایران با هدف کاهش درآمدهای نفتی آنها،  بزرگ ترین خریدار نفت خام این دو کشور است. تولید و صادرات نفت ونزوئلا در نتیجه تحریم‌ های آمریکا به شدت آسیب دیده است. متوسط صادرات نفت ونزوئلا در ماه گذشته برابر با 350 هزار بشکه در روز بود.

البته این رقم به خاطر انتقال کشتی به کشتی نفت در دریا، دقیقاً صادرات نفت ونزوئلا را نشان نمی‌ دهد. آخرین اطلاعات تانکر ترکرز نشان می‌ دهد ونزوئلا بیشتر از ارقام رسمی صادرات نفت دارد.

ونزوئلا و چین علاوه بر انتقال کشتی به کشتی، تاکتیک دیگری هم برای صادرات نفت خود به دور از تحریم‌ های آمریکا دارند و آن هم خاموش کردن فرستنده نفتکش‌ ها در ابتدای سفر و روشن کردن آنها در نزدیکی مقصد است.

شرکت‌ های بزرگ نفت چین، سی‌ ان‌ پی‌ سی و پتروچاینا سال گذشته خرید مستقیم نفت از ونزوئلا را به خاطر افزایش تحریم‌ های آمریکا علیه این کشور متوقف کردند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=55794
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن