یادداشت

ارزهای دیجیتال و کسب درآمدهای نجومی

تفاهم آنلاین_ بیت کوین ثابت کرده که سودآورترین سرمایه‌گذاری یک دهه گذشته بوده است و به همراه سایر ارزهای دیجیتال نیز توانسته به عنوان شکل جدیدی از پول و کلاسی از سرمایه گذاری مطرح شوند. طبیعتاً خیل عظیم مردم برای کسب سود وارد این حوزه شده اند، البته این حوزه به رغم درآمدهای چشم گیر و سودهای چند هزار درصدی، افت و خیز های فراوانی را نیز تجربه کرده است. در این مقاله میخواهیم راه های اصلی درآمدزایی از ارزهای دیجیتال را با هم مرور کنیم.

بدیهی است که هر فرد می‌تواند با تحقیق و جستجو و با شناخت روحیات و سبک زندگی خود بهترین روش درآمدزایی را برای خود انتخاب نماید. اگر برخی از روش ها که درآمدزایی چندانی ندارند و یا توام با کلاهبرداری و سوداگری هستند را کنار بگذاریم، عمده روش های درآمدزایی از ارزهای دیجیتال در چهار روش خلاصه می شود: ترید، سرمایه گذاری، استخراج و وام دهی.

در روش ترید، معامله گر،  ارز دیجیتالی را برای کسب سود در کوتاه مدت خریداری میکند و هدف فرد، خرید در قیمت پایین و فروش آن در قیمت بالاست، بسیاری از سایت ها و صرافی های ارز دیجیتال (مکانی برای خرید و فروش ارز دیجیتال به صورت مجازی-در مقالات بعدی مفصل به صرافی های و انواع آن می پردازیم)  ابزار های خاصی را برای کمک به تریدرها  در اختیار آنان قرار می دهند.

در این روش ریسک معاملات بسیار بالاست و سودهی هر معامله به نسبت روش های دیگر کمتر می باشد و تریدر صرفا با انجام تعداد معاملات بالا،  در مجموع سود مناسبی را دریافت می کند.

این روش به هیچ وجه به افراد تازه کار توصیه نمی شود و حتی افراد حرفه ای نیز بخش کمی از سرمایه خود را وارد ترید کرده و به معامله کوتاه مدت می پردازند چون ارز دیجیتال بازار بسیار پرنوسانی است.

روش دوم: سرمایه گذاری

این روز در بسیاری جهات نقطه مقابله ترید قرار می گیرد، در این روش بازه زمانی معاملات طولانی مدت تر است و فرد سرمایه گذار برای موفقیت دراین معاملات،  از اخبار روز و همچنین اطلاعات مهم و حیاتی بازار و ارز مورد نظر  استفاده می کند.

در این روش ریسک انجام معاملات بسیار پایین‌تر است و فرد معامله گر وقت آزاد بیشتری را برای انجام کارهایی غیر از معامله گری دارد.

این روش برای افراد تازه کار و افرادی که جدیدا به حوزه ارزهای دیجیتال علاقه‌مند شده‌اند بسیار مناسب است و همچنین افراد حرفه‌ای نیز بخش عمده سرمایه خود را  به این روش اختصاص می دهند.

روش سوم: استخراج 

تعداد محدودی از ارزهای دیجیتال قابل استخراج هستند. در این روش، فرد استخراج کننده از طریق سیستم کامپیوتری و یا دستگاه های خاصی که اختصاصاً برای استخراج، طراحی شده اند عمل استخراج را انجام میدهد در بسیاری مواقع عمل استخراج به دانش علمی و تخصصی چندانی نیاز ندارد و این روش برای برخی کشورها که برق ارزان قیمتی دارند مناسب و درآمد زا می باشد .

در استخراج برخی از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین برق بسیار بالایی صرف می شود و این مسئله به یکی از معضلات کشورها و افراد استخراج کننده تبدیل شده است.

روش چهارم: وام دهی یا استیکینگ

در این روش فرد سرمایه گذار می تواند ارز دیجیتال خود را برای مدت مشخصی در اختیار صرافی یا کیف پول قرار دهد، صرافی وکیف پول ارز دیجیتال را به افراد دیگری وام می دهد و سود این وام به فرد سرمایه گذار تعلق میگیرد در این روش حتماً کاربر باید مقداری ارز دیجیتال داشته باشد و آن را در اختیار پلتفرم میزبان قرار دهد.

این روش برای افرادی که به سرمایه گذاری علاقه دارند و  موجودی رمزارزی خود را برای مدت مشخصی بلا استفاده باقی می گذارند، بسیار مناسب است و می توانند از این راه درآمد خوبی را کسب نمایند.

این چهار روش، راههای اصلی درآمدزایی از ارز دیجیتال می باشند سرمایه‌گذارها معمولاً از ترکیبی از آنها را با نسبت های مشخص برای درآمدزایی و سود گرفتن استفاده می‌کنند.

بسیاری از تحلیلگران و اساتید مطرح توصیه می کنند  ۷۰ الی ۸۰ درصد سرمایه خود را برای سرمایه‌گذاری اختصاص دهیم مابقی را برای معاملات میان مدت و کوتاه مدت استفاده نماییم.

در کشور ما بنا به ارزان بودن برق مصرفی، روش استخراج بسیار پر رونق بوده و ماینرها توانسته اند از این روش به درآمدهای خوبی برسند، البته نهادهای زیربط مانند وزارت صنعت و وزارت نیرو قوانینی را برای این حوزه وضع کرده اند و علاقمندان باید حتماً آیینامه ها و دستورالعمل های این حوزه را مطالعه و قبول نمایند.

درپایان با توجه به نوسانات بالای قیمت ارزهای دیجیتال ممکن است در مدت زمان کوتاهی سرمایه رمزارزی شما دستخوش تغییرات فراوانی شود، پس شایسته است علاقمندان با آگاهی و دانش مناسب وارد این حوزه شوند.

مهندس حسین قریشی

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=70801
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن