به گزارش ایسنا، روحالله استیری با اشاره به تسهیلات توانمندسازی به دو هزار و ۵۰۰ شرکت دانشبنیان، افزود: معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری پس از اعتمادسازی در خصوص محصولات ایران ساخت، در گام بعدی به سمت ایجاد بازار جهانی برای شرکتهای دانشبنیان با توانمندی صادراتی حرکت کرد و در این راستا با ارائه خدمات مختلف در تلاش بود تا توانمندیها و ظرفیتهای صادراتی شرکتها را ارتقا دهد.
وی، ارائه چهار هزار خدمت توانمندسازی صادراتی به شرکتهای دانشبنیان را از جمله این خدمات دانست و خاطر نشان کرد: در این طرح، ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت توانستند از این خدمات بهره ببرند و به بازارهای جهانی راه یابند.
استیری درباره ارائه این خدمت به متقاضیان، توضیح داد: خدمات توانمندسازی صادرات عمدتا به شرکتهایی ارائه میشود که ظرفیت صادراتی مطلوبی دارند و محصولات تولیدی آنها از نظر کیفیت و کمیت در سطح استانداردهای جهانی تولید میشوند.
به گفته وی، برای حمایت از این دسته از شرکتهای دانشبنیان اقدام به بررسی مشکلات و ضعفهای موجود بر سر راه کسب و کار بینالملل و برای حمایت از آنها برای ورود به بازارهای بینالمللی اقداماتی اجرایی شد.
مدیر دفتر کسب و کار بینالمللی مرکز تعاملات بینالمللی علم و فناوری معاونت علمی ریاستجمهوری اضافه کرد: در این مسیر تلاش کردیم این کار با مشارکت بخش دولتی و خصوصی، حمایتهای مشروط، زماندار و هدفمند برای ایجاد زیرساختهای لازم جهت تسهیل فرآیند صادرات و کسب و کار بینالمللی شرکتهای دانشبنیان صورت گیرد.