مناطق آزاد-گردشگری

ارائه تسهیلات حمایت از تولیدات اقامتگاه‌های بوم‌گردی

نایب رئیس جامعه بوم‌گردی کشور با اشاره به اقدامات این تشکل در حمایت از صنف خود، بیان کرد: با توجه به اینکه با کاهش سفر در دوران کرونا، اقامتگاه‌های بوم‌گردی دچار آسیب جدی شدند، جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور در تفاهم‌نامه‌ای با صندوق کارآفرینی امید، تسهیلاتی را در قالب حمایت از تولیدات واحدهای بوم‌گردی آماده کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین، اکبر رضوانیان با اشاره به اختصاص اعتبار ۹ میلیارد تومانی، تصریح کرد: بنا به تفاهم‌نامه صورت گرفته تمامی اقامتگاه‌های بوم‌گردی که محصولی را تولید می‌کنند با معرفی جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور از تسهیلات ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومانی بهره‌مند می‌شوند.

همچنین فروشگاه‌هایی که به‌عنوان عرضه محصولات بومی اقامتگاه‌های کشور فعال هستند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی در ادامه به اهداف آتی این تشکل اشاره کرد و افزود: تمرکززدایی، تقویت انجمن‌های استانی، افزایش کیفی آموزش در واحدهای بوم‌گردی، برگزاری جشنواره‌های متنوع اقامتگاه‌های بوم‌گردی اعم از خوراک، آئین، هنرهای سنتی و…، حضور در همایش‌ها و نمایشگاه‌های مرتبط، بهره‌گیری از تجارب در قالب برگزاری کارگاه، همایش و نشست و برپایی فروشگاه‌های زنجیره‌ای محصولات اقامتگاه‌های بوم‌گردی به شکل فیزیکی و اینترنتی از جمله اهدافی هستند که برای انجام آن‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی که دبیر نخستین جشنواره “گردشگری پایدار روستایی از ایده تا اقدام” است، درباره برگزاری اولین دوره این جشنواره گفت: به بهانه سال ۲۰۲۰ که از سوی سازمان جهانی گردشگری به عنوان سال گردشگری و توسعه روستایی نام‌گذاری شده است، جامعه بوم‌گردی کشور به عنوان متولی یکی از مهم‌ترین تأسیسات گردشگری روستایی اقدام به برگزاری این جشنواره کرد.

وی تصریح کرد: در صورتی‌ که درگیر کرونا نبودیم جامعه بوم‌گردی برای برگزاری نشست و نمایشگاه‌های متنوع برنامه‌های گسترده‌ای را تدارک دیده بود، اما تا الان و با شرایط فعلی برنامه‌ریزی‌مان برای برگزاری رخدادهای جشنواره اعم از نشست‌های تخصصی با فعالان مرتبط با بوم‌گردی استان‌ها، کارگاه‌های توان‌افزایی و اختتامیه به صورت آنلاین است که تا پایان آذرماه اطلاع‌رسانی و برگزار می‌شود.

رضوانیان ادامه داد: شرکت‌کنندگان تا پایان آذرماه فرصت دارند، آثار خود را در سه حوزه عکس، فیلم و ایده از طریق شماره واتساپ ۰۹۰۲۴۶۱۶۰۰۴ به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

تمامی آثار به عنوان بانک اطلاعاتی جامعه بوم‌گردی جمع‌آوری و ایده‌های موفق نیز در قالب کتاب منتشر می‌شوند.

نایب رئیس جامعه بوم‌گردی کشور افزود: در چند روز آینده هیئت داوران، معرفی و جوایز اطلاع‌رسانی خواهد شد. مراسم اختتامیه جشنواره نیز شب یلدا برگزار، اما نتایج نهایی در بهمن‌ماه اعلام می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=50418
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن