صنعت-معدن-تجارت

اختصاص 300 میلیون دلار ارز برای واردات تاکسی‌های برقی

کارشناس صنعت خودرو گفت: ۳۰۰ میلیون دلار ارز برای واردات تاکسی‌های برقی به شرکت‌های خودروساز اختصاص یافته است که باید تا پایان امسال ۶۰ درصد تعهدات خود را عملیاتی کنند.

به گزارش پایگاه خبری تفاهم آنلاین ، «حسن کریمی سنجری»  در نشست «توسعه حمل و نقل خودروهای برقی در کشور، بایدها و سیاست‌ها» اظهار داشت: واردات این خودروها توسط شرکت های خودروسازی مختلف انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سند توسعه صنعت خودروهای برقی تدوین می‌شود، گفت: این سند با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس و موسسه پژوهش های اتاق بازرگانی تدوین خواهد شد.

کارشناس صنعت خودرو افزود: در کنار این سند، سند تحول صنعت خودرو را داریم که نقش مهمی در تحولات صنعت ایفا خواهد کرد.

وی با تاکید بر تامین زیرساخت‌های خودروهای برقی در کشور، ادامه‌داد: در سند توسعه صنعت خودروهای برقی به موضوعات مختلفی از جمله تامین زیرساخت، تامین انرژی و برق مورد نیاز، ظرفیت های کشورمان در حوزه تولید خودروها و باتری های برقی، استانداردها، مدل اقتصادی و استفاده از تجارب کشورهای دیگر در تامین خودروهای برقی پرداخته می‌شود.

کریمی سنجری اضافه‌کرد: یکی از مهمترین موضوعات در حوزه خودروهای برقی، بحث باتری است که اقدام به تولید و توسعه باتری با شرکت صبا باتری و وزارت دفاع کرده ایم تا قیمت تمام شده مناسب تری را شاهد باشیم، همچنین از سدیم به جای لیتیوم استفاده کنیم.

کارشناس صنعت خودرو عنوان‌کرد: در بحث خودروهای برقی باید علمی وارد شویم و تامین زیرساخت‌ها در اولویت باشد.

تعرفه برق خانگی خودروهای برقی ۱۵ میلیون تومان است

در این همایش، «مجید جلیلی» رئیس گروه پژوهش فناوری موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی اظهار داشت: اگر هر خودرو برقی در هر کیلومتر ۲۰۰ وات برق مصرف کند، براساس تعرفه برق خانگی سالیانه هزینه آن ۱۵ میلیون تومان می شود که از این مبلغ چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باید توسط مصرف‌کننده پرداخت شود و بقیه توسط دولت به صورت یارانه پرداخت می‌شود.

وی ادامه‌داد: در کشور ما به‌طور متوسط پیمایش یک خودرو در طول سال حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است که هزینه مصرف بنزین آن بر اساس قیمت فوب خلیج  فارس در سال ۶۰ میلیون تومان می شود؛ از این رقم سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آن توسط مصرف کننده و بقیه توسط دولت پرداخت می شود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=99369
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن